Breaking News

Koolit Membantu Mengatasi Masalah Kulit Kering Dan Kulit Sensitif Anda

Assalamualaikum..

Korang ada masalah kulit kering dan sensitif tak? Kalau ada apa penyelesaian yang korang guna? Cik Nor ada jugak tau masalah kulit ni tau. Jenuh la jugak tukar-tukar produk tapi tak nampak jugak hasilnya. Badan Cik Nor ni kalau berpeluh memang agak rasa tidak selesa dan gatal-gatal. Penyelesaiannya cuma mandi dan bila rasa tidak selesa lagi, mandi lagi lah jawabnya. Sampai bila nak asyik mandi jer. Kalau kat tempat kerja macam mana? Nak mandi jugak ke? huhu.

Itu part bahagian anggota badan yang tertutup belum lagi kat tangan. Cik Nor kan dah tak kerja sekarang, dok kat rumah kerjanya banyak memcuci pinggan mangkuk jer lah. Hampir setahun asyik membuat kerja cuci mencuci ni maka mendapatlah kulit kering dah sensitif. Adoii..sakit tau. Ada sampai satu tahap kulit kat jari jadi kering, gatal dan adakalanya luka sendiri. Pernah Cik Nor pergi mendapatkan rawatan tapi doktor bagitahu elergik macam ni tak ada ubat khusus. Doktor cuma bagi 2 jenis ubat sapu dan 1 papan ubat telan. Pasrah jerlah kalau doktor dah cakap macam tu kan.

Hati tetap tak puashati bila doktor cakap macam tu. Tetap jugak nak cari jugak produk kat pasaran yang boleh membantu mengatasi masaah kulit ni. Tengah melayan facebook tiba-tiba terpandang review kawan blogger tentang produk Koolit. Apa lagi laju-laju Cik Nor tekan link baca apa yang bagusnya produk Koolit ni. Tenyata ianya memang bagus dan terbaik dalam mengatasi masalah kulit kering dan kulit sensitif.


Lebih kurang sebulan lebih Cik Nor menggunakan rangkaian produk Koolit ni dan kesannya seawal 3 minggu. Sebelum Cik Nor bercerita dengan lebih lanjut tentang produk Koolit ni, apa kata Cik Nor ceritakan dulu apa Koolit ni. Koolit adalah produk semulajadi yang mampu mengatasi masalah kulit kering dan sensitif secara sihat tanpa ada bahan kimia yang boleh menyebabkan pengelupasan kulit. Ia diformulasi dan diperkaya dengan ekstrak akar licorice yang cepat menyerap seta terbukti secara ilmiah ialah bersifat antioksidan, anti radang dan anti mikroba yang menjadikan kulit lembut dan sihat secara semula jadi.


Set penjagaan kulit dari Koolit ini mengandungi 3 item produk yang mempunyai fungsi yang berbeza bagi setiap item. Korang jangan bimbang kerana produk ini buatan Malaysia, di perakui halal dan diperakui HACCP. Kualiti memang tak payah cerita kerana ianya berkualiti tinggi dan produk ini mampu bertahan lebih kurang 2 tahun.



1. Koolit Gentle Body Wash 300ml

Koolit Gentle Body Wash dibuat khas untuk pembersihan seharian khusus untuk kulit yang paling sensitif. Ia sangat lembut dan boleh digunakan dengan atau tanpa air. Ia mengandungi ekstrak licorice yang membantu melegakan bengkak dan kulit gatal.

Kebaikan Koolit Gentle Body Wash

Melembapkan kerana membersihkan. Ia tidak menghilangkan kulit minyak semula jadi

* Formula bebas bilas

* Wangian diperakui selamat oleh International Fragrance Association (IFRA)

* Mengandungi Vitamin E Asli dan Vitamin C



Cara Menggunakannya

Korang jangan tak tahu yer Koolit Gentle Body Wash ini boleh digunakan bermula dari muka hingga ke kaki. Macam mana korang korang guna pencuci muka atau cecair mandian begitulah juga korang gunakan Koolit Gentle Body Wash ini.



2. Koolit Calming Cream 100ml

Koolit Calming Cream adalah reka bentuk emolien yang kuat untuk memberikan pelembapan pada kulit yang kering, sensitif dan paling sensitif. Ia diperkaya dengan ekstrak licorice untuk memberikan bantuan menenangkan cepat untuk kulit paling sensitif dan tertekan dengan persekitaran.

Kebaikan Koolit Calming Cream

Penyerapan pantas

- Tidak berminyak

- Antioksidan 40x lebih tinggi

- Mengandungi Vitamin E Semula jadi

- Minyak zaitun memberikan kelembutan pada kulit

- Kesan anti keradangan dan pencerahan kulit

- Perubahan ketara dalam masa 4 minggu



Cara Menggunakannya

Sama seperti korang menyapu krim pada kaki dan tangan. Guna 2 kali sehari untuk kesan yang cepat. Sesuai juga untuk disapu pada bayi.



3. Koolit Soothing Lotion 200ml

Koolit Soothing Lotion adalah losyen serbaguna yang sesuai untuk penghidratan pantas seluruh badan termasuk pada wajah korang . Ia diformulasikan dengan minyak biji jojoba dan ekstrak licorice yang membantu melegakan bengkak dan gatal pada kulit.

Kebaikan Koolit Soothing Lotion 200ml

Penyerapan pantas dalam 10 saat

# Tidak berminyak

# Antioksidan 40x lebih tinggi

# Mengandungi Vitamin E Semula jadi

# Kesan anti keradangan dan pencerahan kulit

# Perubahan ketara dalam masa 4 minggu


Cara Menggunakannya

Sapu seperti mana korang menggunakan losyen yang lain dan paling bagus ia boleh digunakan dibahagian muka. Ia juga untuk kulit normal dan sesuai untuk disapu pada bayi.

Cik Nor dah rasai sendiri perubahan ketara pada tangan dan seluruh anggota badan yang kering dan sensitif. Ternyata produk Koolit memang terbaik dan menjadi pilihan Cik Nor seisi keluarga. Korang kalau terasa nak cuba atau nak ushar-ushar dulu boleh dapatkan atau lawati link berikut :

Facebook: Koolit Malaysia


Watsons: watson.com.my


5 comments:

  1. bagus koolit nie.. Fiza pun gunakan sbb masalah kulit kering..

    ReplyDelete
  2. Produk nie memang sesuai sangat pada orang yang ada masalah kulit kering..

    ReplyDelete
  3. macam bagus produknya.. btw sy kulit combination hehe

    ReplyDelete
  4. Unik namanya, Koolit. memang sesuai dengan kecantikan kulit

    ReplyDelete
  5. Macam best je koolit ni. Boleh try nanti ni

    ReplyDelete