Breaking News

Perut Kembung?Apa Susah..Surya Apple Cider Vinegar Kan Ada.


Sumber gambar dari google

Assalamualaikum..


Mesti korang pernah alami pengalaman kembung perut atau perut masuk angin dalam kehidupan korang seharian kan? Tak kira lah sebab korang lewat makan atau tersilap makan makanan yang boleh menyebabkan perut korang kembung. Mesti pernah kan? Jangan nak tipu Cik Nor, tak baik tipu-tipu. Dosa tau. Hehe. Cik Nor pun selalu alami masalah macam ni. Tambah-tambah bila lewat makan diwaktu sepatutnya. Masa tu perut kembung macam orang pregnat pulak. Eh..ye ke? Lebih kurang macam tu la.

Cik Nor ni sebenarnya ada penyakit gastrik. Tak boleh lewat-lewatkan waktu makan. Kalau lewat dan perut dah kembung dengan angin memang mendapatlah akibatnya. Bila dah perut dah kembung dan angin pulak susah nak keluar tak kira lah dengan sendawa ataupun kentut. Memang sangat-sangat terseksa sangat masa tu. Angin yang tak keluar ni boleh naik ke kepala dan boleh menyebabkan sakit kepala atau pun migrain. Bila ini terjadi memang 2 3 hari tak hilang lagi sakit kepala ni. Untuk hilangkan sakit kepala ni pain killer jer la dapat tolong. Tapi tak nak la selalu guna pain killer sebab ia boleh merosakkan sistem pencernaan kita. Sebolehnya nak guna produk asli dan tidak menggunakan sebarang bahan tambahan yang boleh memudaratkan kesihatan kita.



Semua masalah tu tidak lagi membelenggu hidup Cik Nor lagi bila Cik Nor diperkenalkan dengan Surya Apple Cider Vineger. Cuka epal dari Surya ini tidak perlu diproses lagi kerana ia teah sedia untuk diminum. Ia mempunyai pelbagai kebaikan dan manfaat untuk diri dan juga kecantikan kita. Bagi yang mempunyai masalah kembung perut atau perut selalu masuk angin, cuka epal dari Surya dapat membantu. Korang bancuh jer 2 sudu besar cuka epal dengan 180ml air. Kalau nak lagi kaw boleh kurangkan air.



Bagaimana Surya Apple Cider Vineger Ini Membantu Membuang Angin Dalam Badan?


Surya Apple Cider Vineger membantu membuang angin dalam badan kita dengan pengambilan cuka epal ini secara konsisten. Seandainya korang ni jenis yang mudah kembung perut atau masuk angin korang boleh minum pada wak tu pagi selepas sarapan atau waktu malam sebelum tidur. Buka setakat angin jer yang keluar, pagi kalau nak membuang tu lancar jer tak perlu ambik masa yang lama.hehe. 


Khasiat dan kebaikan lain cuka epal :
1. Dapat meningkatkan tenaga
2. Dapat membantu merendahkan paras glukosa darah
3. Melambatkan pengosongan gastrik
4. Mampu membunuh bakteria dalam tubuh badan  
5. Dapat membantu penghadaman dan senang lawas
6. Membantu melegakan sakit tekak
7. Boleh menggantikan minuman kordial
8. Menggantikan asam jawa dan gula 


Kandungan Surya Apple Cider Vineger

Air, madu asli, jus epal pekat dan cuka. Ia juga mengandungi perisa yang dibenarkan.



Macam Mana Nak Dapatkan Surya Apple Cider Vineger

Bagi korang yang suka beli barang secara online, korang boleh dapatkan Surya Apple Cider Vineger ini boleh beli di sini : Surya Apple Cider Vinegar. Mudah jer cuma klik-klik dan bayar secara online, tunggu barang sampai depan muka pintu rumah korang. hehe. Bagi yang banyak masa dan rajin pergi Watson, korang boleh dapatkan Surya Apple Cider Vinegar ini di sana.



Untuk maklumat lanjut atau untuk mendapatkan maklumat promosi terkini korang boleh dapatkan di :

Facebook : Surya.Malaysia

Instagram : Surya. Malaysia

13 comments:

  1. Nieyl kalau x sedap perut biasanya nieyl akan cari minyak angin dlu, lepas tu eno halia. Tapi bila tahu ada yang lebih baik dan sihat...Nanti nak cuba la...

    ReplyDelete
  2. kita pun ada gastrik, sama macam cik nor kes nya...angin pun susah nak keluar..boleh lah try consume cider vinegar ni

    ReplyDelete
  3. Husniey pun angin kuat.. Kalau dah tak boleh nak keluarkan angin tu mulalah lemas je rasa.. Sapu ubat jelah .


    Nampak macam sedap je cuka epal ni

    ReplyDelete
  4. selalu gak kena kembung perut..mmg tak selesa sangat kalau kena kembung perut ni...tak tau plak cider vinegar ni boleh membantu masalah kembung perut ni...boleh la cuba..mcm penah nmpk botol dia..upenya kat watson ada..no wonder la...aiolls mmg selalu gak ke Watson tu..

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah Jarang kena kembung perut, kembung lemak adalah hahahahha....
    Tapi cuka apple ni selalu gak dengarkan.... Mcm mcm brand dah ye sekarang. Hakak so far tak pernah try

    ReplyDelete
  6. Kita kerap kena juga. .lagi kalau fikir macam-macam atau tak kena la.. Lagi kalu minum mescafe. .hahaha. .Kita dh beli ni.. Bgus

    ReplyDelete
  7. bestnya. kalau penggemar nescafe kena minum jugok ni.

    ReplyDelete
  8. sesekali memang makan juga apple cider. tapi x jadi rutin harian la..
    x sanggup juga nak telan rasa dia. cuma ada health benefit yang bagus. at least seminggu sekali memang makan. mak paksa !!

    ReplyDelete
  9. Ina pon dah beli.Bagus amalkan apple cIder vinegar nii. Takde masalah lg kembung perut

    ReplyDelete
  10. cuka epal mmg dah terbukti keberkesanannya utk rawatan skt2 ringan. n setiap rumah harus ada sebotol

    ReplyDelete
  11. Kin pun ada gastrik gak nanti boleh try ni nampak menarik jer

    ReplyDelete
  12. Akif suka sangat ACV yang ni .. rtu masa bulan puasa mmg dia selalu minum masa berbuka ..

    ReplyDelete
  13. Sedap kan? Banyak khasiat pula tu.

    ReplyDelete