Breaking News

Murad City Skin Age Defense Broad Spectrum SPF 50 Melindungi Wajah Dari Sinar UVA/UVB, Blue Light, Pencemaran Dan Sinar Infra Red


Assalamualaikum...




Musim panas sekarang ni mesti korang tercari-cari krim pelindung kulit muka dari sinaran matahari.  Banyak jugak produk yang dijual dipasaran untuk melindungi kulit dari sinaran  matahari tapi kadang-kadang ianya tidak sesuai dengan kulit muka kita. Sehinggalah Cik Nor bertemu dengan produk Murad City Skin Age Defence Broad Spectrum SPF 50 PA++++ yang mampu melindungi, mencerah dan membaik pulih semula kulit kita. Walaupun kita bekerja ditempat yang tidak terdedah kepada sinaran matahari tetapi kita tetap jugak perlu melindungi kulit kita.

Mesti korang tertanya-tanya kenapa? Sebelum Cik Nor jawab kenapa, apa kata Cik Nor perkenalkan dulu produk Dr. Murad ni. Produknya memang tersohor sejak dulu lagi dikalangan para pecinta kecantikan. Murad City Skin Age Defense Broad Spectrum SPF 50 PA++++ ini dapat melindungi kulit kita dari UVA/UVB, blue light, pencemaran dan infrared radiation. Banyak kan kebaikan produk Dr. Murad yang ini kepada kita.



Ok, Cik Nor jawab persoalan yang kat atas tadi kenapa kita perlu menjaga kulit muka kita walaupun kita berada ditempat teduh atau didalam rumah. Selain dari sinaran matahari, sinaran biru dari televison, handfon dan juga laptop juga boleh membuatkan kulit kita kusam dan tidak bermaya.  Mana tidaknya, setiap hari mesti kita mengadap benda-benda tu jerkan. So, untuk mengelakkan kulit menjadi tidak bermaya lebih baik kita ambil langkah pencegahan awal.

Untuk makluman korang sinaran biru (blue light) juga boleh merosakkan struktur kulit kita. Jangan pandang ringan perkara-perkara begini. Nampak macam biasa tapi kesannya macam terkena sinaran matahari jugak. Sejak Cik Nor kenal dengan Murad City Skin Age Defence, Cik Nor tak risau lagi kerana produk ini boleh digunakan bila-bila masa walaupun ketika kita didalam rumah. Bahaya sinar biru dan sinar infra merah ada dimana-mana yang boleh merbahayakan struktur kulit muka kita.




Apa Kandungan Murad City Skin Age Defence Broad Spectrum SPF 50++++?

Murad City Skin Age Defence SPF 50++++ mengandungi mineral sunscreens yang melindungi, mencerahkan dan membaik pulih kulit muka kita. Ia sesuai untuk semua jenis kulit muka. Ia juga mudah meresap ke dalam kulit dengan cepat. Ini menjadikan kulit kita nampak berseri seumpama mutiara.  Warna peach yang terdapat didalam produk ini membantu meratakan warna kulit dengan cepat dan serata. Bahan-bahan lain yang digunakan sesuai digunakan oleh kulit yang bersifat sensitif dengan mempunyai fragrance free.


Cara Menggunakan Murad City Skin Defence Broad Spectrum SPF 50 PA++++.

Caranya mudah sahaja. Cepat dan senang.

1. Goncangkan botol Murad City Skin Age Defense Broad Spectrum SPF 50 PA++++ sebelum menggunakannya.
2. Sapu dengan rata diseluruh wajah dan leher. Usap perlahan-lahan supaya ia menyerap dengan sempurna. Sama macam korang pakai serum yang lain.
3. Untuk kesan yang terbaik korang boleh pakai selepas menggunakan moisturizer.


Dah siap...cantik tak?hihi

Kandungan Lain Dalam Murad City Skin Age Defense Broad Spectrum SPF 50

Produk ini mengandungi kandungan yang selamat da Dr. Murad diiktiraf diperingkat antarabangsa selama bertahun-tahun lamanya. Cik Nor sendiri yakin selamat untuk menggunakan produk Dr. Murad.




ACTIVE INGREDIENTS:

Titanium Dioxide 2.7%, Zinc Oxide 10.0%

INACTIVE INGREDIENTS:

Water (Aqua), Cyclopentasiloxane, Dimethicone, Glycerin, C12-15 Alkyl Benzoate, Argania Spinosa Kernel Oil, Tocopheryl Acetate, Polyurethane-35, Polyglyceryl-3 Polydimethylsiloxyethyl Dimethicone, Polymethylsilsesquioxane, Avena Sativa (Oat) Kernel Extract, Xanthophyll, Retinyl Palmitate, Ascorbic Acid, Bisabolol, Hydrolyzed Jojoba Esters, Urea, Yeast Amino Acids, Trehalose, Inositol, Taurine, Betaine, Biosaccharide Gum-4, Hydroxyphenyl Propamidobenzoic Acid, Silica, Tapioca Starch, Sucrose, Pentylene Glycol, Butylene Glycol, Stearic Acid, Dimethicone/PEG-10/15 Crosspolymer, Dimethicone/Vinyl Dimethicone Crosspolymer, Lauryl PEG-9 Polydimethylsiloxyethyl Dimethicone, PEG-8 Dimethicone, Octyldodecanol, Sodium Propoxyhydroxypropyl Thiosulfate Silica, Triethoxysilylethyl Polydimethylsiloxyethyl Hexyl Dimethicone, Aluminum Hydroxide, PEG/PPG-18/18 Dimethicone, Triethoxycaprylylsilane, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin, Iron Oxides (CI 77491)


Korang kalau berminat nak guna atau nak ushar-ushar dulu produk-produk Dr. Murad ni boleh la lawati : 


Website : https://www.murad.com.my/age-defense-broad-spectrum-spf-50-pa



11 comments:

  1. Kalau perhati ramai yang guna MUrad ni, nanti nak cuba jugalah ...

    ReplyDelete
  2. produk ni pemes smpi ada klinik kulit sendiri

    ReplyDelete
  3. ramai org guna produk ni.1st time tengok dulu,dari majalah wanita masa kecik2 dl.Alahaiiii,memang nak kena cari ni.Ina memang suka mengumpul produk anti aging ni.Heeee

    ReplyDelete
  4. Bagus produk murad ni. Kakak lea pun pakai produk ni.. :)

    ReplyDelete
  5. sesuai untuk saya ni cik nor..kulit sensitif gituuuu

    ReplyDelete
  6. bagus jugak produk Murad ni kan..Kena cuba ni

    ReplyDelete
  7. Menarik nampak teksturnya... nanti boleh cari.

    ReplyDelete
  8. mesti best ni.. Mai guna moisturizer Murad ni pun best

    www.maisarahsidi.com

    ReplyDelete
  9. mcm best je produk ni... pestime dengar ^^

    ReplyDelete
  10. SPF 50, tinggi tu.. mmg utk menghalang sinaran matahari

    ReplyDelete