Breaking News

Bubur Nasi PeriSa Ayam Ku Kosong.....

 Assalamualaikum....

Hari nie aku free so, aku nak start membebel dan meroyan kat blog.Semalam kan wordless wednesday so tak der lah suara blog aku semalam.Tp mmg lah tak der suara sebb aku buka buat vlog.haha.So, menulis dan korang yang membacanya.Membaca dengan penuh keyakinan(konfident jer kan aku..entah korang suka ke tak baca blog aku nie...hehe)Opps..kan dah membebel lbh...kita berbalik kepada tajuk entry nie ye murid-murid...rindu nya nak mengajar...tp umur dah tuala nak jd cikgu ganti...huhu.Malam2 aku tak der kerja..nak beli mkanan kat luar dah bosan so, aku teringatlah beras yang aku bawa bulan ramadhan thun lepas.Ok lagi ye...hihik..Aku pinjamlah rice cooker roomate aku untuk merealisasi kan bubur ayam aku nie..Lama jgkalah nak menunggu dia menjadi bubur.Alhamdullillah...nasi sudah menjadi bubur akhirnya...dan aku masukan satu kiub ayam Knorr sebagai perisanya.Perghh..rasanya mmg superblah macam bubur ayam instant yang korang beli kat pasaraya tu.Tp yang kurangnya bubur ayam aku nie tak ada isi ayam, daun sup n bawang goreng.Tp rasanya aku sorang yang tahu.haha..Sedaplah bg aku..dalam mangkuk kat atak tu dah second round aku tambah...hehe
Yang kat dalam periuk nie aku tinggalkan kat roomate aku.Nampak mcm skitkan tp kenyang dia cakap bla habiskan bubur nasi yg aku simpan untuk dia tu...Aku rasa dia tak mkn malm tu tp dia panaskan then buat sarapan pagi.Aku plk sarapan  biasa aku cuma roti n milo panas.My feberet diwaktu pagi dan malam..Diet katakan.Dietlah sgt...ada baju yang dah tak muat disebabkan diet....haha..Dah tak mau dah cerita pasal diet nie..hilang mood makan aku...:)

Nasiblah aku tak nyanyi lagu kosong  by Najwa Latiff masa mkn bubur ayam nie...haha
oklah dah tak thu apa nak merapu baik aku stop...ada citer best aku share lagi yer...:)

28 comments:

  1. menarikk jgak ni...
    mesti rasa macam bubur ayam Mc'd...
    heheh

    ReplyDelete
  2. AJ kalau tak sakit pun suka sangat makan bubur... =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak..start suka makan bubur masa demm bru nie la..hehe

      Delete
  3. Huhu..bubur ni sedap jugak tau..tak sakit pun sedap makan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya btl..skali skala ok lah..klu slalu boring jgk..hihik

      Delete
  4. nasi dah jd bubur hihi lucu plak kalo pkir2 pdhal mmg nak makan bubur :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..mmg pon..kadang2 bubur tu sdap dr nasi..haha

      Delete
  5. Assalamualaikum :) Jom jom visit blog Dibah, nak introduce satu produk best punya. Hihihi.

    http://dibahspa.blogspot.com/2013/03/natural-aqua-cure-gel-best-exfoliater.html


    Thank you Cik Nor :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumusalam....InsyaAllah..thanks sudi singgah blog saya..:)

      Delete
  6. assalam, sekali2 kalu tak sakit pe2 pun bunda suka juga makan bubur nasi ni...letak sambal atau kicap jer pun sedap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumusalam...yap..mmg btl tu bunda..klu hari2 mau jgk terkeluar blik..:)

      Delete
  7. eh tetiba rs mcm dh lama tak makan bubur..hiksss:D

    ReplyDelete
  8. Selal jugak buat. rsesepi mudah kan. Tapi Mieya selalu letak ikan bilis yang digoreng dan siap ditumbuk sebagi perasa tambahan

    ReplyDelete
  9. SEdap nya bubur ayam..anak sy suka sgt makan...:)

    ReplyDelete
  10. ni lah makanan onie untuk 2 minggu ni,sobsobsobsob

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pe lah...sabar tu pnting...lama2 oklah tu..:)

      Delete
  11. wah sedapnyer kalau style yana..yana letak ikan bilis goreng+kicap+ayam perghhhh..2 mangkuk tambah..tapi skrg tgh diet kenalah jaga2 makan skit..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow..meriahnya dia msukan dlm bubur dia..tp kat umah saya tu jer yg ada..haha..diet2 kna mkn skit jer..hihik

      Delete
  12. wah simple dan menyelerakan....:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..bg org bujang mmg menyelerakan tp dah berkeluarga..harap maklumlah..haha

      Delete
  13. walupun simple..nampak sedap.. ^_*

    ReplyDelete
  14. sesekali best jugak makam bubur nasi ni!

    ReplyDelete