Breaking News

Nah..Ambik Ko....

Assalamualaikum....
Hari nie rasanya mcm sempat kot nak menulis blog kot.So, hari nie nak aku nak ceritalah disebalik wordless-wednesday20 semalam.Dah hampir dua minggu aku dmm.Gambar yg kat bawah nie klinik pertama aku g.Klu tak silap aku nama Klinik dia KlinikPancho.Igt nak g Klinik Balkis kat dalm town KB tp tak kesampaian coz terlampau ramai.Nak tak nak aku terpaksa g klinik nie jgkalh kat Berek 12 dktlah ngn area umah aku.Kt klinik nie DR kata aku dmm then darah aku rendah.So, aku iye jerlah kan.Then aku balik n mknlah 4 jenis ubat yg dia bg.Ubat batuk, dmm, antibiotik n ubat sakit tekak.Entah dimana silapnya ubat tu , aku jdi pening 
dan mual mcm org peknen lah plk.Jgn salah sngka ye
saya blom kawen lgi yer..haha.Kejadian ni berlaku setelah 
4 hari aku mkn ubat tu.Hari khamis aku stop sbb dah tak 
tahan bla mkn asyik kuar balik jer.Perut aku dah tak blh terima 
makanan.Aku pasrah...apa yg aku igt masa nie ialah....ajal...huhu.

Then hari jumaat aku balik umah kat kg.Ckp kat mak..mcm mana nie mak..mkn asyik nak kuar balik jer..aku ckp mungkin sbb darah rendah kot.Aku pasrah lagi.Mlm tu mkn nasi sbb nak mkn ubat.Kepala ah pening sagt.lps mkn g lah tdo..Sjam kat dalm bilik tak blh tdo while kpala mkin sakit.bgn g toilet, apa lagi kluar lg lah nampaknya nasi yg aku mkn sblm mkn ubat.huhu.Keesokan harinya aku g lah klinik kat bndar Machang.Kumpulan Klinik Kota Bharu rasanya.DR kt klinik ni ckp aku nie terlbh angin dalm badan tu yg asyik nak muntah jer.Gambar yg kat atas belah kanan tu ubat dari klinik no.2 aku g.Berlambak2 kan ubat aku untuk dmm yg xseberapa nie..huhu.2 kali g klinik..2 harilah dapat mc.Bkn blh rehat pon..aku bnyak xtvt nak buat..haha.Alhamdulillah skarang dmm dah beransur hilang cuma batuk jer yg tak hilang2.Kepada kawan yang ada petua nak hilangkan batuk nie blh lah share ngn saya....klu blh la...:)


26 comments:

  1. smoga cepat sihat seperti biasa...:)

    ReplyDelete
  2. semoga cepat sembuh ya... jangan lupa makan ubat tau :)

    ReplyDelete
  3. 2mggu demam la tuh...emm cpt sembuh & jgn lupa mkn ubat tuh..:)

    ReplyDelete
  4. Promosi Rainbow AlQuran & Ribbon Watch! Sehingga 23 Mac 2013. Siapa cepat dia dapat.

    http://bit.ly/cd2aQx

    ReplyDelete
  5. smoga cepat sihat enche ;)

    http://farra-izzaty.blogspot.com/e

    ReplyDelete
  6. Teruk demamnya.....
    Semoga cepat sembuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. blh tahan jgklah a.hanif...terima kasih ya..:)

      Delete
  7. syafakillah nomi.. siannye demam, mesti xselesa badan kan, lg2 angin. cpt sembuh ye :)

    ReplyDelete
  8. Klinik Pancho Berek 12? jaa pun sokmo gi situ...hihihi.. jaa gi beli ubat lepas bersalin. normi duk area mana sebenarnya ni? mak jaa ada duk jual sayur kat pasar berek 12 tu, en.suami jaa pun jual ikan kat pasar tu. sokmo ler jaa gi derak situ time hujung minggu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..ye ko jaa?saya nok cherang joh jaa...dekat ngn kdai nasi ulam sblm simpang empat wau bulan besar tu...dekat sgt2 jaa ngn berek 12 tu..hehe

      Delete
  9. Assalammualaikum...

    mselim3 ,tgk ubat tu pun terperanjat...banyaknya...

    mselim3

    pls: Doa mselim3 moga norminieza cepat baik...k

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumusalam...

      ubat mmg bnyak tp mkn nya idok jgk...haha
      terima kasih...dmm dah ok cuma batuk jer msh ada...huhu

      Delete