Breaking News

Nasihat Kubur Umtuk Kita...

Assalamualaikum.... 

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/62916_445300832201858_907144283_n.jpg

 
 
Nasihat Kubur:


lepas baca silakan share..

1). Aku adalah tempat yg paling gelap di antara yang gelap, maka terangilah aku dengan TAHAJUD

2). Aku adalah tempat yang paling sempit, maka luaskanlah aku dengan ber SILATURAHIM.

3). Aku adalah tempat yang paling sepi maka ramaikanlah aku dengan perbanyak baca AL-QUR'AN.

4). Aku adalah tempatnya binatang2 yang menjijikan maka racunilah ia dengan Amal SEDEKAH,

5). Aku yang menyepitmu hingga hancur bilamana tidak Solat, bebaskan sempitan itu dengan SOLAT

6). Aku adalah tempat utk merendammu dengan cairan yang amat sakit, bebaskan rendaman itu dengan PUASA..

7). Aku adalah tempat Munkar & Nakir bertanya, maka Persiapkanlah jawapanmu dengan Perbanyak mengucapkan Kalimah"LAILAHAILALLAH"

Kirim 
 ini semampumu dan seikhlasmu kepada sesama Muslim, sampaikanlah walau hanya pada 1 org..
Kerana, saat kamu membawa Al-Qur'an, syaitan biasa2 saja.
Saat kamu membukanya, syaitan mulai curiga.
Saat kamu membacanya, ia gelisah.
Saat kamu mmahaminya, ia kejang2.
Saat kamu mengamalkan Al-Qur'an dlm kehidupan sehari-hari, ia stroke.
Terus  terus baca & amalkan agar syaitan stroke dan mati.
Ketika anda ingin menyebarkan ini, lagi2 syaitan pun mencegahnya.

Sekecil apapun amal ibadah, Allah SWT menghargainya puluhan kali ganda
 
  
  

16 comments: