Breaking News

Buah Kuini..:)


Assalamualaikum

Baru 2 hari kerja..hari dah cuti balik..Ermm..saja kan cik nor nak jeleskan korang.haha..Minggu depan hari ahad jer kerja.Hari Isnin & selasa cuti balik.Alahai nikmatnya kerja kalau banyak kerja macam nie.hihi.Nikmatlah sangat.Minggu depan kena bebal ngan bos lagi...Tahan telinga jer la cik nor,..huhu

Nak cerita benda lain tapi tercerita benda lain.Harap korang tahan mata baca bebelan cik nor yang merapu + tak berapa nak betul ni.hihi.Oppss...lupa tu lah sebenarnya rupa buah kuini yang korang dok teka kat SINI. Majoriti betul tekaan anda semua.Terima kasih semua yang sudi meneka.Lain kali boleh teka lagi.hehe

Itulah rupanya.Yang baru nie cik nor dah kupas.Ingat korang tak kenal tapi glemer jugak buah nie.Dah kupas kulit pon orang kenal lagi.hihi.Yang dah kupas baru nie dari umah nenek cik nor.Yang ni pulak dari pokok umah cik nor sendiri.Kami terpaksa gegar buah yang dah agak tua.Sebab apa?Kalau xgegar awal alamaknya rezeki tupai la.Kita makan sisa dia jer lah..huhu

Kat rumah korang ada tak?Kalau ader pos lah kat cik nor barang sebijik 2...hihik.Xmo merapu..stop sini dulu...babai

36 comments:

  1. Sedap ni..pos kat akak sebik dua...:)

    ReplyDelete
  2. Dulu ada pokok kuini kat rumah mak..tapi asyik tupai jer yg kenyang..tak nak berebut, abah tebang jer..kalau nak mkn kena beli..

    ReplyDelete
    Replies
    1. adil kan kak..sama2 tak dapat...hihik..mahalkan klu bli...?

      Delete
  3. balik dari Melaka tuari sempat bawak satu bungkus buah kuini nie Cik Nor...

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi banyaknya..bak mai sbiji 2 kat sini..:)

      Delete
  4. Kt kg farah ada la cik nor.. nak mai la kg farah.. =D

    ReplyDelete
  5. dah lamer tak mkn kuinin...sedap sgt buah nie

    ReplyDelete
  6. Assalammualaikum...cik nor,

    sedap nyer buah kuini nie... pehh...kecur.. tapi bau x ingat.. kuini nie bau dia kuat...

    mselim3

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumusalam..mselim
      mmg sdap dan baunya amat menggoda sekali..:)

      Delete
  7. Sya pun x jmpk buah kuinin ni kak..huhu..feveret ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia ada musim jgk..ssh nak jumpa..huhu

      Delete
  8. perghh terasa nak makan pula. dah lama tak makan buah ni.

    ReplyDelete
  9. sedapnye buah kuini tu cik nor
    sedap dibuat sambal
    isi tabung nuffnang sini-inti

    ReplyDelete
  10. buah nie kalau campur sekali dengan sambal belacan,dap nie...hihihi

    ReplyDelete
  11. pod kalu takut posmen yg bedal dulu sebelum sampai kat ciknor.baunya dah menusuk hidung tau

    ReplyDelete
  12. kat rumah nenek ada byk.. hehe.. kalau nak pos mmg harum semerbak lah baunya nanti cik nor.. hehe

    ReplyDelete
  13. sedap tu cik nor.. mak aiza suka makan buah ni..

    ReplyDelete
  14. memang best buha kuini ni..bau dia pun dah mengoda selera

    ReplyDelete
  15. buah kuini..adakah nama lainnya buah konen? Huhu

    ReplyDelete
  16. Tak de cik nor dedulu adalah...buah kuini ni mmg sedap

    ReplyDelete