Breaking News

Bosan.....

Assalamualaikum....


Aku sebenarnya boring dok sorg2 kat opis...member aku cuti nak g ambik borang nikah kawen lah plk kat pejabat agama.Aduh macm2 hal lah plk minah nie sorang.Nak marah pon tak der guna dia kerja sampai hujung bln nie jer.huhu.Biarlah...dia tak kerja gaji dia tak der lah...Lantaklah...yg pnting aku setia menemani opis ini...walaupon hati aku tak keruan skrang..huhu.
   Begini ceritanya,,,semalam aku dapat gaji...ermmm...so excitedlah...coz dah dpt gaji...emm..belek punya belek slip gaji mcm ada yg tak kna jer...apasal sgt gaji aku...hari tu hantar bnyak ...bla terima skit...Baru aku perasan yg elaun rumaha aku tak masuk.Adakah mereka terlupa atau elaun aku dah kna potong...klu mmg dah kna potong terus...terpaksalah aku angkat kaki..coz nie dah second time aku kna mcm nie.Dulu aku dok umah free org ananyai aku...sampai aku kna bayar sendiri rumah sewa separuh n begitu jga bil air dan elektrik.Oklah tak per aku blh sabar lagi  coz aku ader elaun rumah yg bos aku mtk dr big bos.Klu yg nie elaun aku kna potong alamakkk nya good bye lah to this company...Aku trus call bos aku smalam inform kat dia yg elaun kau tak msuk.So, dia ckp tak perlah nnt dia srrh bhagian acc adjust msuk dalm gaji yg akan dtg..Aku lega skit...Tpi tak keruan tu bnyak lagi..huhu
        Tp dalam hati aku terdetik gak....mcm mana blh lupa elaun aku sdangkan tiap2 hujung bulan aku mesti claim...atau diorang mmg nak cut trus aku punya elaun.Manalah thu kot org tak suka dah aku kerja cni.Aku tak kisah klu tak suka aku kerja cni...tp jgnlah main kasar mcm nie...potong2 elaun bagai...slow talk ngn aku..aku bukan jenis panas baran...klu dah mmg aku tak der rezeki kat cni aku terimalah....huhu
      Whatever pon kita tunggu n lihat jerlah gaji yg akan dtg nie ada ker tak aku punya elaun.Klu tak der gak mmg sah2 diaorng nak cut coz n nak amik local worker yg tak bnyak bnda nak claim..huhu..Sabar jer lah....
    oklah dah panjang btl aku membebel...korang pon  boring baca kalau aku membebel pnjang sangat..haha..Aku stop cni dlu untk entry ni..lain kali...aku tulis pnjang2 lagi...babai....muahhhhh

6 comments:

  1. biasalah elaun mmg susah nak bagi.. sama jer kalau nak claim... lambat sgt..

    ReplyDelete
  2. tu lah pasal..pelik la..dulu claim trus dapt nie tiba2 dkt ruangan elaun kosong..huhu

    ReplyDelete
  3. When there are humans, mistakes will happen. Yours is only allowance, mine was forgetting to submit my EPF deduction though the payment was deducted from my salary. Only after one of colleagues check with EPF office, we found out.

    ReplyDelete
  4. really?careless or forgot?but my allowance is for my house rental...that's why i so worries about that...huhu

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. kerja bahagian perkeranian skarang..knapa yer?

      Delete