Breaking News

Banjir oh Banjir.....

 Gambar nie aku snap after balik dari beli barang dapur kat ekonjaya, Machang.Masa kitaorg kuar tu  pokok padi yg ada kat dalm petak sawah tu nampak lagi daunnya..After 2jam hujan...ini lah jadinya..dah jadi mcm sungai...nasib kami balik awal..sbb air dah melepasi jalan raya dah..Gambar nie aku snap kat Jln Bt30, Machang, Kelantan.
 Yg ne plk aku snap kat Penarik, Terengganu....dasyatkan air dia..masa aku lalu nie driver bas tu ckap nie dah srut skit...klu tak a mlpasi jaln raya.Maknanya klu melepasi jlan raya..lagi suku pokok yg korag nmpk dri jarak jauh tu la..huhu...sorilah gambar nie nampak jauh sgt koz aku snap dalm bas...masa nie aku otw balik kg naik bas Kuala Besut coz bas express dah habis tiket....n bas Jerteh plk tak nampak btg hidung..huhu
Ok.Gambar yg last nie aku snap dari dalm bas jgk....so tak jlas sgt...Yg n kat Kg Raja, Besut, Terengganu.ermm..sni mmg kna pindah..tgk air kat dpn rumah dah mcm dok dalm sungai dah.Kebnyakan rumah area cni n Penarik dtenggelami air kecuali rumah yg tinggi lah....Ader rumah yg nampak bumbung jer..yg separuh rumah ditenggelami air.huhu.While..ade satu tempat tu ..org kg tanam kelapa sawit kot..yg nampak cuma pucuk kelapa sawit tu jer..huhu..Kesian kan kat org2 yg tinggal kawasan banjir mcm nii...tp syukur lah bnjir tak lama...skarang n mata haRi sudah brsnar kembali...

No comments