Breaking News

Kelembapan Kulit Muka Terjaga Dengan Dear, Klairs



Assalamualaikum...

Wanita memang tak boleh lari dari kecantikan dan jugak produk-produk kecantikan. Siapa macam tu? Sudah semestinya Cik Nor pun sama. Asal ada jer produk baru mesti nak cuba. Nak buat macam mana, kulit muka kering terpaksalah mencari penyelesaian untuk masalah ini.  Cik Nor cuba produk dari Dears, Klairs dari Althea Korea. Syok tau shopping kat Althea ni. Dah la barang murah, cara pembungkusan dia selamat. Semenjak Cik Nor shopping kat Althea ni tiada satu pun barang yang diterima rosak. Tak caya? Cuba korang shopping..hehe


Terdapat 3 item dalam set Dear, Klairs ni.  
Item no. 1 :  Dear, Klairs Rich Moist Soothing Serum
Item no. 2 :  Supple Preparation Facial Toner
Item no. 3 :  Dear, Klairs Toner Mate 2 in 1 Cotton Pad

Nak tahu apa kebaikan dan fungsi ketiga-tiga produk dalam set ini? Jom Cik Nor terangkan satu persatu yer.

Dear, Klairs  Rich Moist Soothing Serum

Klairs Rich Moist Soothing Soothing adalah serum yang lembut, berair, adalah formula pekat yang dibuat dengan campuran bahan-bahan penghidratan yang kaya. Serum lembap mudah diserap ke dalam kulit dan dengan serta-merta membuat kulit berasa lebih lembut dan diisi semula Dengan bahan yang dipatenkan Phyto-Oglio menyuburkan dan melembapkan kulit.


Bagi penggemar serum, ianya adalah langkah terpenting dalam setiap rutin penjagaan kulit. Serum mengandungi molekul yang lebih kecil dengan bahan berkhasiat yang lebih baik berbanding dengan pelembap biasa. Serum secara intensif diterapkan dengan bahan-bahan aktif yang lebih tinggi yang boleh menembusi lebih mendalam ke dalam kulit, menghasilkan lebih banyak hasil yang disasarkan. Serum sesuai dengan sempurna ke dalam setiap rutin penjagaan kulit untuk memberikan anda hasil optimal yang diperlukan oleh kulit anda, tidak kira jenis kulit anda!

Sesuai untuk:

• Kulit yang sensitif yang memerlukan losyen serum yang menenangkan untuk kulit sensitif.

• Kulit kering yang memerlukan pelembab yang tahan lama.


Penggunaan Produk :


1) Selepas pembersihan secara normal, gunakan toner dan biarkan ia lembap pada kulit.

2) Sapukan losyen  Rich Moist Soothing Serum untuk kulit yang sensitif kepada kulit lembap. Ini akan membolehkan bahan-bahan menembusi lebih mendalam di dalam kulit.

3) Tunggu selama beberapa minit sehingga serum diserap sepenuhnya ke dalam kulit, kemudian gunakan pelembap biasa.

Kandungan Bahan Produk

Air, Natrium Hyaluronat, Butylene Glikol, Dimethyl Sulfone, Betaine, Natta Gum, Propanediol, Polyquaternium-51, Disodium EDTA, Ekstrak Centella Asiatica, Ekstrak Rooty Glycyrrhiza Glabra (Licorice), Carbomer, Arginine, PEG-60 Hydrogenated Castor Oil dan banyak lagi.

Supple Preparation Facial Toner

Untuk mendapatkan kulit yang sihat dan lembab toner adalah kuncinya. Itulah sebab Cik Nor pilih Toner Muka Dear, Klairs kerana ia ada kuncinya.. Toner Klairs menghidrat dan menenangkan kulit selepas pembersihan sensitif dan melembapkan tekstur kulit untuk melancarkan sambil mengekalkan keseimbangan pH optimum untuk membantu penyerapan produk lain juga. Dengan pelbagai ekstrak tumbuhan dan bahan-bahan yang menenangkan dicampur bersama untuk formula yang menenangkan, toner yang tidak teriritasi, sangat mengagumkan boleh digunakan untuk kulit sensitif juga.


Kulit muka korang akan menjadi bersinar lebih cerah dengan pengekalan lembapan yang lebih tinggi. Toner ini cepat menyerap ke dalam kulit sambil memanjangkan hidrasi dengan lebih daripada 20% daripada toner konvensional dengan asid hyaluronik dan beta-glucan. Untuk kulit kering, gunakan 2-3 kali berturut-turut untuk membantu melegakan ketegangan dari kulit kering. Dengan penurunan minyak dan peningkatan penyerapan, ia sesuai untuk kulit berminyak juga.

Fungsi Supple Preparation Facial Toner :


- Membantu melembapkan dan menyegarkan kulit .
- Membantu mengimbangi tahap pH kulit
- Mengandungi bahan berkhasiat bagi menghalang kekeringan.

Cara Penggunaannya :


1) Selepas pembersihan, gunakan jumlah yang sesuai untuk membersihkan kulit dan gunakan haba palma anda untuk membantu penyerapan lengkap. Untuk kawasan kering, pelbagai cara disyorkan.

2) Jika menggunakan pad kapas, rendam pad sepenuhnya.

Bahan-bahan utama :


Phyto-Oligo - Melembapkan dan melegakan kulit
Asid hyaluronik - Humectant yang menarik kelembapan pada kulit, mencegah kekeringan
Ekstrak Centella Asiatica - Kaya dengan asid amino dan lemak untuk sifat anti-penuaan

Toner ini sesuai untuk semua jenis kulit. Setelah  korang menggunakan toner ini, pasti  korang dapat merasa kulit korang terasa lembut, bersih dan segar. Toner ini juga dapat mengurangkan minyak serta memberi kemasan pada solekkan wajah.

Dear, Klairs Toner Mate 2 In 1 Cotton Pad

Kedua -dua bahan di atas tak mungkin menjadi lebih berkesan tanpa adanya Dear, Klairs Toner Mate 2 in 1 Cotton Pad ini. Ia dapat memaksimunkan kesan toner Klairs. Cotton direka untuk bertindak seperti span. Tidak menyerap, tetapi menyerap toner untuk menyampaikan penghidratan sepenuhnya ke kulit. Semasa menyapu atau mengelap, gunakan gerakan menegak untuk menenangkan dan melegakan kulit yang teriritasi.


Biasa kalau kita beli cotton pad mesti dalam plastik biasa jer bungkusan. Nampak murah sangat walaupun cotton pad itu mahal harganya. Tetapi cotton pad dari Klairs ini nampak begitu eksklusif kerana di datangkan dalam kotak yang begitu menarik dan elegen. Walaupun nak mewah tetapi harga mampu milik orang kata.

Ciri Produk


Penyelesaian pengelupasan dan pembersihan lembut satu langkah baru anda. Pad kapas termampat: 100% kapas untuk kulit lembut, licin. Pad kapas 100% tulen yang diperakui direka untuk toner Klairs, dimampatkan sebanyak 5 kali dengan proses waterjet. Lapkan secara perlahan-lahan dan perhatikan kulit semakin lembut dan licin. Gunakan pad kapas ini sebelum produk penjagaan kulit lain untuk membantu penyerapan yang optimum.

Cara Penggunaan Produk

1) Selepas pembersihan, pastikan pad kapas yang dibasahkan dengan toner diguna secar menyeluruh untuk membersihkan muka yang mempunyai minyak berlebihan, kotoran, dan sel-sel kulit mati.

2) Setelah melengkapkan langkah pertama, basahkan pad  dengan toner dan usapkan secara lembut ke bahagian muka supaya toner menyerap ke seluruh wajah.

Bahan Produk:

Kapas tulen 100%


Dari pengalaman Cik Nor sendiri yang hampir 2 minggu menggunakan produk dari Dear, Klairs ini, kulit muka Cik Nor tidak lagi kering dan menggelupas disekitar bibir.  Paling menyeronokan bila kulit muka terasa lembab sepanjang hari seolah-olah ada kelembapan kekal dalam kulit muka.  Hanya dengan menggunakan 3 produk dari Dear, Klairs ini Cik Nor tak perlu bersusah payah untuk untuk mengenakan alat solek lain. Cukup dengan 3 produk ini kulit muka Cik Nor terasa berseri sepanjang hari.

Jangan korang tak tahu, 3 produk Dear, Klairs ini mudah dibawa kemana-mana kerana saiz nya yang kecil. Untuk yang suka travel jangan lupa dapatka Dear, Klairs ini

Untuk maklumat lanjut korang boleh singgah di :

https://www.facebook.com/altheakorea

8 comments:

  1. glowing glowing laa muka pasni hehe

    ReplyDelete
  2. nieyl pernah pakai produk dr Klairs ni..

    ReplyDelete
  3. produk klairs memang best tapi a bit pricey la haha

    ReplyDelete
  4. Klairs ni memang best la. Pernah cuba cuba member punya. Lpas ni nk beli jg lah

    ReplyDelete
  5. Auch.. Sama la kita cik nor..iolls pun pencinta Althea..betul sgt.. Dah beberapa kali shopping kat Althea, barang semua sampai dalam keadaan elok..

    ReplyDelete
  6. Klairs ni ada baca review bagus jugakk..nak try lah satu. Thank you share info disini cik nor

    ReplyDelete
  7. Wow Angel! Berikan sedikit cahayamu padaku angel :D

    ReplyDelete