Breaking News

12K Jawatan Kosong Untuk Di Isi Di KerjaKosong.Co

Assalamuaikum..

Ada tak dikalangan korang yang sedang mencari pekerjaan atau ingin bertukar kerja baru. Mesti korang tak tahu kat mana nak cari kan? Sama macam saya jugaklah masih mencari pekerjaan yang sesuai setelah meletak jawatan di syarikat yang saya bekerja sebelum ini. Banyak jugaklah laman web yang saya terjah tapi kebanyakkan tidak banyak menawarkan kerja yang saya inginkan




Mesti korang tak tahukan? Di Malaysia kita mempunyai lebih daripada 700,000 orang penganggur yang masih mencari jawatan kosong 2020? Kadar pengagguran kian meningkat gara-gara gaji yang ditawarkan rendah dan skop kerja tidak sesuai. Memang tidak dinafikan gaji yang ditawarkan agak rendah dan skop kerja yang pelbagai. Ini membuatkan ramai graduan terpaksa memilih kerja. Bukan hendak mencari kerja yang bergaji tinggi dengan skop kerja yang sedikit tapi mencari kerja yang bersesuaian dengan gaji dan skop kerja yang ditawarkan.


Sebenarnya banyak jawatan kosong yang ada di Malaysia cuma kita tidak pasti sama ada popular atau tidak. Antara jawatan yang kerap dicari termasuk jawatan kosong sabahkerja kosong kelantanjawatan kosong terengganu dan jawatan kosong spp. Itu antara yang menjadi pilihan para pencari kerja yang kita tahu. Yang kita tak tahu mungkin banyak lagi. Apa yang pasti carian kerja kosong yang di google sering meningkat setiap hari. Ada yang menjadi pilihan hati dan ada yang tidak. Terpulang kepada hati masing-masing.

Minat orang kita tak tahu, mungkin ada yang minat membuat kerja amal atau mungkin minat kerja yang berjawatan tinggi dan bergaji besar. Jawatan-jawatan kosong ini antara paling ramai orang cari dan orang minat. Mungkin kerjanya menarik dan gajinya setimpal dengan pekerjaan. Mungkin juga ada yang minat untuk berbakti kepada masyarakat tanpa mengira gaji. Bagi saya, kita hendaklah memilih kerja yang mampu kita buat dan setimpal dengan gaji yang ditawarkan.


Bagi mereka yang mahu cari jawatan kosong, korang boleh lawati portal KerjaKosong.Co dan boleh  tengok sendiri jawatan kosong yang korang minati. Di dalam portal jawatan kosong ini, terdapat pelbagai pilihan jawatan kosong kerajaan dan juga jawatan kosong swasta. Kalau rajin jenguk ke portak ni untung-untung korang apa kerja di sektor kerajaan. Rezeki Allah bukan kita tahu. Kalau kita tak cuba memang kita tak tahu. Apa yang penting kena selalu berusaha mencari pekerjaan, selebihnya  kita tawakal kepada Allah.


Pencarian kerja akan lebih mudah mencari pekerjaan dengan adanya laman web seperti ini. Laman web ini akan memberikan info-info kerja kosong yang terbaru, tepat, dan berserta tips mudah dapat kerja. Sama ada kerja kosong dari sektor kerajaan mahupun kerja kosong dari sektor swasta. Memang bagus portal mencari kerja macam ni. Banyak membantu para pencari kerja untuk mendapatkan kerja yang sesuai. 

Bagi mereka yang selalu search google mencari laman web pekerjaan, korang mungkin bengang dan kecewa kerana terlalu banyak laman web yang pelik-pelik yang "kononnya" memaparkan jawatan kosong yang terkini, padahal jawatan tersebut tidak wujud atau sudah tamat tarikh permohonan. Memang agak terkilan jugalah kalau terkena laman web yang menipu macam tu. Kadang-kadang ia boleh mematahkan semangat untuk mereka mencari kerja. Mana tidaknya asyik tertipu dengan laman web palsu.


Jadi kalau tak nak pening kepala, pastikan korang hanya semak jawatan kosong di laman web KerjaKosong.Co sahaja ye! Jangan lupa bookmark portal kerja kosong ini dan selalu check setiap hari. Keputusan ditangan korang, kalau korang malas korang juga yang rugi. Korang ada saudara mara yang masih mencari kerja atau ingin bertukar kerjaya baru jangan lupa kongsikan entry ini untuk memudahkan mereka mencari pekerjaan yang sesuai. 

9 comments:

  1. adik2 yg br kuar U tu haaa cpt apply!

    ReplyDelete
  2. nak cari part time tapi...nanti lahh

    ReplyDelete
  3. Cik Nor pun boleh apply juga ni kan...
    ke dah dapat kerja dah

    ReplyDelete
  4. tak pernah try apply sbb takut haha. but if it works and help people to get job, then that's great.

    ReplyDelete
  5. tq share cik nor. kepada yg tgh mencari kerja tu boleh la apply.mana tahu ada rezeki

    ReplyDelete