Breaking News

Nutribrown Rice | Minuman Kesihatan Pilihan Ramai



Kesihatan adalah anugerah yang tidak ternilai dalam hidup kita. Untuk menghargai anugerah ini pelbagai cara yang kita lakukan supaya kekal sihat sehingga ke akhir hayat. Pelbagai cara yang kita lakukan antarannya menjaga pemakanan selain dari mengamalkan gaya hidup sihat. Pemakanan yang sihat dan gaya hidup yang baik memang menjadi pilihan setiap insan masa kini.
Kekangan masa setiap insan yang bekerjaya membataskan mereka untuk mengamalkan pemakanan yang sihat dan gaya hidup yang baik. Sarapan pagi kentah ke mana, hari-hari makan makanan ringan, senaman entah kemana. Ini semuanya boleh mengundang pelbagai penyakit pada usia muda.Kadang-kadang tiu ada yang ingin kelihatan cantik dengan berdiet tapi diet mereka tidak seimbang.  Oleh yang demikian Nutri Brown Rice Instant Beverage memperkenalkan sejenis minuman yang bukan sahaja sihat dan berkhasiat, tetapi ia juga memenuhi keperluan diet korang untuk sehari. Apa yang istimewanya sesuai untuk seisi keluarga. NUTRI BROWN RICE INSTANT BEVERAGE one for all.

Waktu sarapan pagi adalah waktu yang sangat terhad. Semua kena cepat dan kadang-kadang tu skip sarapan semata-mata mengejar masa.  Menu sarapan pagi yang tidak berkhasiat seperti nasi lemak, roti canai, mee goreng, mihun goreng dan nasi goreng menjadi pilihan setiap hari tanpa memikirkan kesan dimasa akan datang. Cik Nor syorkan korang mencuba produk NUTRI BROWN RICE INSTANT BEVERAGE . Ianya sangat mudah disediakan dan boleh di ambil pada bila-bila masa. Mudah, sedap, kenyang dan yang penting berkhasiat dan sangat baik untuk kesihatan. Kenapa ianya berkhasiat?  Ini kerana ia dihasilkan dari beras perang atau brown rice yang sememangnya diketahui umum sangat baik untuk diet yang sihat.

Khasiat Brown Rice (Beras Perang ) :

Setiap sebiji brown rice mengandungi Magnesium, Zat Besi, Vitamin B1, Vitamin B2, Vitamin B6, Vitamin E, kandungan Fiber yang baik untuk diet, Protein, Karbohidrat dan lain-lain. 96% dari golongan dewasa dan kanak-kanak tidak mendapat keperluan bijirin yang secukupnya, oleh itu pengambilan brown rice dapat melengkapi 100% keperluan whole grain dalam tubuh badan.Malahan menurut American-Eurasian Journal of Agronomy 2009, Brown Rice adalah makanan tersihat di dunia.

Antara khasiat Brown Rice untuk kesihatan ialah:
*  Antioksidan
*  Memberi tenaga berpanjangan.
*  Menurunkan kadar kolestrol
* Membantu sistem penghadaman dalaman dan melancarkan proses pembuangan setiap hari.
* Membantu mengawal berat badan.


Lima perisa pilihan NUTRI BROWN RICE INSTANT BEVERAGE:

1. NUTRI BROWN RICE ORIGINAL

 


2. NUTRI BROWN RICE OAT WITH SOY LECITHIN



3.  NUTRI BROWN RICE CHOCOLATE :



4. NUTRI BROWN RICE HONEY


5 .NUTRI BROWN RICE ORIGINAL - NO SUGAR ADDED


Korang mesti tertanya-tanya kenapa Cik Nor memilih NUTRI BROWN RICE INSTANT BEVERAGE ni. Ini kerana ia baik dari  minuman cereal lain. Bukan sahaja berkhasiat tetapi ia juga sedap sebab kebanyakan minuman kesihatan lain agak manis dan cepat membuatkan perut Cik Nor lapar semula..Apa yang memikat hati Cik Nor NUTRI BROWN RICE INSTANT BEVERAGE teksturnya sangat lembut dan halus (mild) menyebabkan Cik Nor jatuh cinta rasa pertama. Kandungan beras perang dan bahan-bahan perisa yang natural menjadikan lebih enak dan berkhasiat.

Nak sediakan minuman ini memang mudah, cuma campurkan sepekat dengan air panas, kacau sebati dan nikmatinya dengan penuh nikmat..Walawehh... Ia sesuai untuk semua golongan terutama sekali warga emas yang memerlukan diet kesihatan, orang dewasa yang memerlukan tenaga berpanjangan, wanita yang ingin kekalkan kecantikan kulit serta berat badan ideal malah sesuai juga untuk bayi dan kanak-kanak yang sedang membesar.

Jangan bimbang kerana NUTRI BROWN RICE INSTANT BEVERAGE diiktiraf oleh pihak-pihak berwajib dan ianya HALAL dari JAKIM

Untuk mendapatkan lebih banyak info tentang produk ini jangan lupa singgah di :

Laman web  : www.nutribrownrice.com
Facebook : NutriBrownRiceMalaysia .

Mana nak dapatkan produk NUTRI BROWN RICE INSTANT BEVERAGE? Korang boleh dapatkan nya di Pasaraya Aeon, Cold Storage, Sam's Groceria dan juga di Popular Bookstore. Juga boleh didapati di mana-mana kedai makanan organik, farmasi-farmasi terpilih di serata Malaysia juga rangkaian kedai makanan kesihatan (natural food ).

8 comments:

  1. Shad paling suka honey dengan oat. 💓💓
    http://akuvsdiashadhira.blogspot.my/2017/05/nutribrownrice-everyday-healthy-drink.html

    ReplyDelete
  2. baru je bertukar masak nasi guna beras perang dari beras biasa..okey gak rasa dia..yg jenis minuman ni, nnti nmpk kat mana2 pasaraya cik nor mention tu, boleh la try...

    ReplyDelete
  3. x pernah nak cuba lagi...maybe one day...

    ReplyDelete
  4. sy mkn beras dia je... mmg kenyang... dan nutritionist pun galak ambil brown rice ni time sahur

    ReplyDelete
  5. Bru makan satu perisa ja hehehe .. bz xdan nak rasa kekeke =)

    ReplyDelete