Breaking News

GOLFING IN THE RISE OF THE NEW NORMS


The 2nd  Kejohanan Golf Tourism Selangor 2020 Turun di Country Club Templer Park, Rawang  Pada Ahad September 13rd , Yang menandakan Tahun Kedua penubuhan berikut debut 2019. Kejohanan 18 lubang banyak pemain golf; dari pemain industri golf, Pengurusan atasan di sektor swasta, pemain golf selebriti, Penaja Kejohanan, peminat golf dan ahli Media, hingga wakil dari Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC). Kejohanan membuka jalan untuk mengukuhkan hubungan yang ada atau yang akan datang di antara pemain golf yang bertanding dalam suasana yang kompetitif namun menyeronokkan.


2nd Kejohanan Golf Tourism Selangor 2020 Disokong Oleh Pengurus Besar Pelancongan Selangor, Encik Azrul Shah bin Mohamad dalam satu kenyataan, “Pelancongan Selangor dengan bangga menjadi tuan rumah Kejohanan 18 lubang ini yang telah sejak tahun kedua penubuhannya.

"Selangor adalah rumah bagi Kelab Golf terbanyak di Malaysia, dengan jumlah 29 Kelab Golf di seluruh Negeri. Oleh itu, dari fakta ini sahaja, tidak dapat dinafikan, Selangor adalah hab golf terunggul di Malaysia, ”tambah Encik Azrul Shah.

Also can read : Historical Remains As A Memories

Tee pertama Kejohanan dilaksanakan pada pukul 8.00 pagi pada hari Ahad, di mana sokongan luar biasa yang diterima oleh senarai bintang itu memihak kepada Agensi Promosi Pelancongan walaupun permulaan kedua Kejohanan diadakan selepas Covid-19.

 


Oleh kerana Selangor dijangka menjadi tuan rumah bagi Kejohanan Golf dan Kejohanan yang akan datang di negara ini pasca wabak, adalah wajib bagi penganjur untuk mematuhi SOP yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara Malaysia (MKN) dan Kementerian Kesihatan Malaysia. Bermain golf dalam kebangkitan norma-norma baru hendaklah tidak kurang menarik lagi ia harus tidak-kurang daripada lingkungan yang selamat sama ada. Salah satu Kejohanan terdekat dari acara Ahad adalah Selangor Golf Classic 2020 yang membuat kemunculannya pada 29 & 30 September 2020, di mana Tourism Selangor dengan bangga menjadi Penaja Tajuknya.

Negeri Selangor melalui Pelancongan Selangor berkomitmen untuk mencari peluang dan memanfaatkan lebih lanjut dalam pelancongan sukan dan golf, kerana ia berperanan penting dalam memacu ekonomi Negeri melalui pelancongan domestik. Segmentasi pelancongan ini tidak hanya menguntungkan pengusaha golf; penyedia runcit, penginapan, perhotelan dan pengangkutan juga akan mendapat kesan positif dari perjalanan tersebut. Buzz yang dihasilkan dari acara pelancongan golf akan menarik perhatian pelancong ke tempat-tempat pelancongan yang berdekatan seperti yang berdekatan dengan tempat Kejohanan di Rawang; Taman Eko Rimba Kanching dan Taman Eko Rimba Komanwel.



Pelancongan golf berfungsi sebagai pemangkin untuk mewujudkan kemasukan sukan sukan tempatan ke Negeri ini. Dengan jumlah Kelab Golf di negara ini, ini bukan usaha yang rumit untuk terus menembusi segmen pelancongan golf. Ini sejajar dengan Kempen Pelancongan Domestik Tourism Selangor, ' Pusing Selangor Dulu' yang semakin popular di kalangan pelancong domestik.

Penembusan pelancongan golf di Selangor meningkatkan taraf hidup penduduknya, pengguna untuk meningkatkan sukan di seluruh Negeri dan meningkatkan minat terhadap sukan golf SELANGOR sebagai destinasi golf pilihan di Malaysia.

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai pendekatan pelancongan terkini dan terkini di Selangor, log masuk ke www.selangor.travel .

No comments