KELAB BLOGGER BEN ASHAARI

Followers

Wednesday, August 3, 2011

Dugaan UntuK Ke MasJiD.....

Assalamulaikum smua.....

   Aku nak kongsi citer skitlah ngn kawan2 aku kat blogger nie pasal aku g solat terawih dari malm pertama hingga ke mlm tadi.Mlm yg mula2 g terawih tu punyalah excited coz dah lama menunggu saat yg paling indah untuk sama2 mengimarahkan masjid.Sebelum solat terawih kami solat isyak berjemaah, Entah mcm mana alpha aku lupa nak niat aku solat bejemaah....Dah org lain ikut imam aku ikut diri sendiri...Aduh...kecewa sungguh aku mlm tu.Nak berhenti n solat ikut imam balik dah tak sempat dah coz dah msuk rakaat ke-2...Aduh rugi dah kat ctu kelebihan solat berjemaah...Aku redha aku yng lalai.Dahlah masa nak g masjid tu hujan lbat beserta angin bsah jgklah telekung sembahyang aku....Mungkin itu hujan rahmat dimlam pertama solt terawih..Aamiin
     
      Malam ke dua...alhamdulillah coz tiada apa yg berlaku.semuanya berjalan lancar tanpa ader sesuatu yang tidak kna pada solat2 yg dlalukan.

   Mlam ke-3 mmg berat dugaan dia....Keluarkan motor nak g terawih tiba2 bunyi benda pelik kat blakang motor...igat rosak apa....check punya check rupanya tayar belakang motor aku pancit...aduss dugaan btllah.Nak tak g nnt org ckp apa pulak....dan dah niat xnak tinggal selagi tidak uzur.May b nawaitu tu btl akhirnya sampai jgk ke masjid walaupon berjalan kaki.Agak mengah skit lah sampai dmasjid coz kat pertengahan jalan org dah azan isyak.Apa2 pon aku bersyukur coz tiada apa2 berlaku sepanjang perjalan pergi dan balik ke masjid n ke rumah.

Itulah dugaan sepanjang 3hr aku ke masjid utuk solat terawih..harapan aku moga dimalam2 akan datang ianya berjalan dgn lancar n sempurna.Aamiin...

 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...