Breaking News

Malaikatmu....Tersentuh Hati....

Malaikatmu.. ...tersentuh hati.....(bacalah. ....ambillah
> masa
> walaupun 1 minit)] 
>     
>     
>     
>     Suatu hari seorang bayi siap untuk dilahirkan ke dunia... 
>     
>     Dia bertanya kepada Tuhan : ' Para malaikat disini
> mengatakan
> bahawa besok Engkau akan mengirimkan saya kedunia, tetapi
> bagaimana cara
> saya hidup disana; saya begitu kecil dan lemah ?' 
>     
>     Dan Tuhan menjawab: 'Aku telah memilih satu malaikat
> untukmu. Ia
> akan menjaga dan mengasihimu .' 
>     
>     Bayi bertanya lagi: 'Tetapi disini; didalam syurga
> ini, apa yang
> saya lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan
> tertawa...Inikan sudah
> cukup bagi saya untuk berbahagia.' 
>     
>     'Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu
> setiap hari.
> Dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi
> lebih
> berbahagia' 
>     
>     'Dan bagaimana bisa saya mengerti disaat orang-orang
> berbicara
> kepada saya jika saya tidak mengerti bahasa mereka ?' 
>     
>     'Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang
> paling
> indah yang pernah kamu dengar; dan dengan penuh kesabaran
> dan perhatian.
> Dia akan mengajar kepadamu cara berbicara.' 
>     
>     'Dan apa yang akan saya lakukan saat saya ingin
> berbicara
> kepadaMu ?' 
>     
>     'Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu
> berdoa' 
>     
>     'Saya mendengar bahawa di Bumi banyak orang jahat.
> Siapa yang
> akan melindungi saya ? 
>     
>     
>     
>     'Malaikatmu akan melindungimu; walaupun hal tersebut
> mungkin
> akan mengancam jiwanya' 
>     
>     'Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak
> melihatMu lagi'

>     
>     'Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku,
> dan akan
> mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepadaKu;
> walaupun
> sesungguhnya Aku akan sentiasa disisimu' 
>     
>     Disaat itu, Syurga begitu tenang dan heningnya sehingga
> suara
> dari Bumi dapat terdengar, dan sang bayi bertanya perlahan 
>     
>     'Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bisakah Kamu
> memberitahuku nama malaikat tersebut ?' 
>     
>     'Kamu akan memanggil malaikatmu itu: 'IBU ' 
>     
>     Ingatlah sentiasa kasih sayang dan pengorbanan ibu.
> Berbakti,
> berdoa dan cintailah dia sepanjang masa..... Dialah
> sesatunya harta yang
> tiada galang gantinya dunia akhirat.... 
>     
>     Dan untuk para ibu, ingatlah kisah ini dikala kamu hilang
> sabar
> dengan karenah anak-anak yang sedang embesar...sesungguh
> nya Syurga itu
> dibawah telapak kakimu... 
>     
>     Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara : 
>     
>     1) Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan, 
>     
>     2) Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu, 
>     
>     3) Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Rabbmu, dan
> dosa-dosa yang silam 
>     
>     4) Di sulami dengan taubat kepada Dzat yang Memiliki
> mu.' 
>     
>     
>     
>     'Sampaikanlah walau satu ayat'

 

No comments