Breaking News

Resepi Air Bandung Selasih


Resepi Air Bandung Selasih

Bahan-bahan :

1. Perisa ros
2. 1 tin susu pekat
3. 1/2 tin susu cair
4. Biji selasih ( ikut banyak mana korang suka tapi pasti korang rendam dahulu supaya ia kembang.
5. Air masak
6. Ais kiub

Cara-caranya:

1.  Masukan lebih kurang 5 sudu makan perisa ros  ( anggaran untuk 1 jug), susu pekat, susu cair dan air masak. Kacau sehingga sekata dan rasa kemanisan mengikut citarasa korang.
2. Setelah semuanya sekata dan secukup rasa boleh lah dimasukkan biji selasih yang telah direndam tadi. 
4. Akhir sekali bolehlah dimasukan ais kiub dan sedia untuk dihidangkan.

Hari raya ni boleh lah cuba resepi ini untuk dihidangkan kepada tetamu. Selamat mencuba.

17 comments:

  1. buka puasa minum bandung selasih pun okay gak..

    ReplyDelete
  2. dpt air bandung je pun dah cukup memuaskan

    ReplyDelete
  3. Sedapnya sirap bandung biji selasih..lama tak buat..eh..weekend ni nak cari la

    ReplyDelete
  4. BUat buka puasa pn sedap nihh

    ReplyDelete
  5. buka puasa sesekali dengan air bandung perghhh sedapp

    ReplyDelete
  6. tak penah tak mengecewakan. memang pilihan kami jugak ni ^_^

    ReplyDelete
  7. Time macam ni...terbaca pulak post ni..aduhhhhh..dugaan sungguh

    ReplyDelete
  8. sedapnyaaa cik nor...malam2 pun boleh terliur ni...

    ReplyDelete
  9. dapat seteguk ni terus kenyang ;-)

    ReplyDelete
  10. Salam Ramadan untuk Cik Nor. alahai sedap nampak, tapi Qekra tak boleh start buka tu ambik yg susu2 mcm ni. rasa loya.

    ReplyDelete
  11. mudah buat sedap minum.... best ni

    ReplyDelete
  12. terliurnya tengok air bandung selasih tu

    ReplyDelete
  13. feveret aida ni.
    tapi tu la, izzat tak minum.
    kata nyer dlm sirap ada berudu!!!
    kembang tekak nak minum tauhu hu hu hu...
    bertuah punyer anak!

    ReplyDelete