Breaking News

Tiga Langkah Mudah Penjagaan Muka | Bare Essential


Bare Essentials - Althea Korea


Assalamualaikum..

Meh la sini semua. Baca sampai habis apa Cik Nor nak gossip dengan korang ni. hehe. 2 minggu lepas dari email dari Tammy Lim katanya Cik Nor terpilih untuk review baby baru Althea Korea. Masa tu terfikir juga bila aku apply review produk dari Althea. Oh..baru teringat ada isi form kat group Projek Butterfly. Seminggu selepas tu Mira Bahri update katanya parcel untuk Cik Nor dari Korea ontheway. Apa-apa hal email Tammy Lim sebab dia dah letak jawatan untuk menumpukan sepenuh perhatian kepada keluarga tercinta.


Bare Essentials - Althea Korea

La panjang pulak Cik Nor membebel, bila nak start gossip tak tahu la ni.  Owh..memang teruja sangat bila terima box dari Althea Korea tu. Baby baru Althea Korea ni diberi nama BARE ESESENTIAL. Dalam box tu ada 6 item semuanya.

❤ The Contour Cleanser
❤ The Primer Water
❤ The Fixer Cream
❤ Bare Essential Sample Sachet
❤ Mirror
❤ Althea Marble

Jom Cik Nor terangkan satu persatu kegunaan 3 barang penting dalam Bare Essential ni. Sebelum tu korang perlu tahu Bare Essential adalah sesuatu yang penting dan asas dalam penjagaan muka. 3 langkah mudah yang terkandung dalam Bare Essential akan memastikan kulit muka kita sentiasa tambil sihat dan menawan.  Langkahnya semudah A, B, C tapi hasilnya memukau mata memandang.


The Contour Cleanser


The Contour Cleanser

The Contour Cleanser adalah langkah pertama yang pelu korang buat setiap kali membelai wajah. Muka harus di cuci untuk memastikan ia bersih dari segala kotoran. Bau Contour Cleanser ni memang menawan hati kerana freash dan menyegarkan. Ia mengandungi bahan semulajadi seperti Ice Plant, ekstrak Lemon Myrtle untuk membuang kotoran yang melekat di kulit muka korang. The Contour Cleanser ini bukan sahaja membersih wajah malah dia juga meransang peredaran darah dan membentuk muka menjadi shaping. Menarik kan The Contour Cleanser ni.

Cara menggunakan The Contour Cleanser

Basahkan muka dengan air. Picit sedikit The Contour Cleanser dan gosok sehingga terbentuk buih. Seperti biasa usapkan ke muka sehingga korang rasa betul-betul yakin dah bersih. Kemudian bilas sehingga bersih.
The Primer Water


The Primer Water

The Primer Water merupakan produk 2 dalam 1 dimana dia bertindak sebagai toner dan juga primer. Ia dihasilkan dengan teknologi tinggi yang diberi nama Macro Fluidic Dispersion. Apa tu? Primer ini berfungsi untuk menutup liang pori dan memberi kelembapan kepada kulit. Hasilnya memang menakjubkan kerana kulit bebas dari terhidrat, lebihh glowing dan anjal secara semulajadi.The Primer Water mengandungi ekstrak Snow Lotus yang bertindak melembutkan kulit wajah, meningkatkan kelembapan kulit dan menyihatkan kulit secara semulajadi.

Cara Menggunakan The Primer Water

Tuangkan sedikit Primer Water ke atas tapak tangan, kemudian usap ke muka secara perlahan-lahan sehingga meresap ke dalam kulit. Tepuk- tepuk manja muka korang supaya ia lebih tegang.

The Fixer Cream

The Fixer Cream

The Fixer Cream adalah krim wajah yang kaya dengan antioksidan dari minyak ( teh hijau) yang mampu meningkatkan kolagen pada kulit wajah korang. Diformulasi agak tidak berminyak, Fixer cream cepat menyerap dan memberi kelembapan kepada kulit selama 24 jam. Korang boleh gunakan Fixer cream ini waktu pagi dan juga waktu malam untuk kesan yang efektif. Korang akan rasai sendiri kelainan yang akan berlaku. Kulit mukan lebih lembab dan lembut selepas menggunakan krim ini.

Cara menggunakan Fixer Cream

Sapu krim ini selepas menggunakan Primer Water. Usap ke seluruh wajah secara perlahan-lahan supaya ia meresap ke dalam kulit. Tak perlu guna make up lain pun tak apa, sebab dengan menggunakan ketiga-tiga produk dari Bare Essential ini wajah korang dah cukup glowing dan cantik.


Bare Essentials- Althea Korea

Satu set Althea Bare Essential ini hanya berharga RM116.00 sahaja. Murahkan? Harga mampu milik orang kata.Set ini sesuai untuk semua jenis kulit wajah.  Rugi tau kalau tak grab baby baru dari Althea Korea ni.


Mirror Althea Korea

Jangan lupa tau setiap pembelian korang akan dapat diskaun 10%, free shipping dan free cermin Althea yang limited edition tu. Dah habis gossip Cik Nor, tunggu apa lagi jom la grab supaya kulit kita sentiasa muda remaja macam orang Korea. hehe

Unboxing Bare Essential



Untuk maklumat lanjut korang boleh lawati website http://www.althea.kr/

atau laman sosial mereka :

Facebook : Althea
Instagram : @altheakorea

14 comments:

  1. Wah, produk glamour dari Korea ni..

    ReplyDelete
  2. hahaha.

    best juga sampai ada video untuk buka bungkusan istimewa tersebut

    ReplyDelete
  3. glamour cik nor kita pakai produk ni

    ReplyDelete
  4. Semua cakap produk Althea ni bagus. Nak kena cuba jugak ni

    ReplyDelete
  5. Wah.. makin cantiklah Cik Nor lepas ni.. heheh

    ReplyDelete
  6. Wahhh makin cantik la ciknor lepas guna produk ni

    ReplyDelete
  7. wah makin melawa cik nor kita pasni..

    ReplyDelete
  8. Sy pun dah try 😘 memang best especially cleanser dia tuu I like ❤

    ReplyDelete
  9. lisapon pakai ni gak. besst woo lembut gituu

    ReplyDelete
  10. pandai cik nor buat video.. pemandangan blkg tu mcm kat tok bali jer..

    ReplyDelete
  11. buleh try jugok ni.
    tapi tak tahu nak paka maso mano

    ReplyDelete
  12. peloles laaa cik kak kita lps guna produk dr korea ni ;-)

    ReplyDelete
  13. Bestttt Bare Essential nie .. Yana suka n nak repeat beli hehe

    ReplyDelete