Breaking News

Supermoon Oh Supermoon

Assalamualaikum...

Hari ni 14/11/2016 heboh pasal supermoon. Apa itu supermoon? Yang Cik Nor tahu supermoon ni berlaku bila jarak bulan hampir dengan bumi. Bulan kelihatan besar daripada biasa. Dari kajian yang dibuat supermoon ni boleh mengakibat air pasang besar. Allahualam...setiap kejadian yang tunjukan pasti ada hikmah disebaliknya...

Orang lain kecoh nak tengok supermoon, Cik Nor pulak kecoh sakit kepala. Balik kerja terus mandi n telan ubat. Sesedap hati jer tidur waktu magrib( cuti..hehe). Sedar-sedar sebab dengar hujan lebat.

Bangun tu tengok whatsapp heboh semua tempat tak nampak supermoon. Bila tengok berita pukul 9.45 malam pulak baru nampak supermoon. Cik Nor tak tengok pun, malas nak keluar rumah. Lagipun masa Cik Nor tulis entry ni hujan tengah lebat kat luar.

Siapa tengok supermoon? Boleh la share..😊

12 comments:

  1. tak dapat menyaksikan supermoon....sebab mendung di utara ni

    ReplyDelete
  2. Kat sini supermoon malu lah cik.nor..hihi

    ReplyDelete
  3. Da nmpk gak smlm, tpi x da ambik gmbr

    ReplyDelete
  4. Jenguk juga luar rumah. Tak nampak apa pun. Mlas nk keluar ke balkoni. Jadi diam2 je la. Hehe

    ReplyDelete
  5. Kat Brunei pun kurang jelas semalam sbb berawan

    ReplyDelete
  6. Saya tengok pada pukul 1 pagi. tak tau samada betul2 supermoon atau sama seperti bulan penuh biasa. Tapi malam tadi bulan mmg cantik

    ReplyDelete
  7. akak pun x sempat nk tgk supermoon... sibuk dlm rumah... tgk dlm fb dan wssup je...hahaa

    ReplyDelete
  8. malam tadi mendung tak dpt nak tgk supermoon yang digembar gemburkan tu

    ReplyDelete
  9. supermoon dkt tempat eyda di Jelapang, Ipoh, Perak ni berawan.. tp cahaya dia terang sgt

    ReplyDelete
  10. kt kawasan sy mendung...so mmg frust laa x dpt tgk live ;-(

    ReplyDelete
  11. Tempat hakak tak nampak pun supermoonnya mlm tu Cik Nor

    ReplyDelete