Breaking News

Monsoon Cup Part 1

 Assalamualaikum.Wah...mcm dah lama kan aku tak update blog aku nie...Padahal 2 hari jer.tu pon sbb aku cuti hujung minggu.Nak buat cam mana umah aku tak der internet.Terimalah hakikat aku tak blh nak hupdates blog aku bla dah balik rumah..full stop...haha.Oklh berbalik kpd tajuk entry kat atas n gambar aku kat banner Bananana Land kat atas tu jgk.Gambar nie aku snap time kami g Monsoon Cup 2012 kat Pulau Duyung, Terengganu.Kami g hari Jumaat(07/12/12) iaitu har terakhir pertandingan.Masa sampai tu tgk carta kedudukan semua kumpulan yang bertanding.Agak keciwa jgklah blah Pasukan Malaysia berada dkedudukan paling bawah tanpa sebarang mata.huhu.Apa2 pon tahniah jgklah kpda pasukan Malaysia kerana berjaya ke peringkat separuh akhir.OKlah berbalik kpada gambar kat atas, gambar nie aku snap masa kami mula2 sampai n tgh tunggu beca nak msuk ke tempat karnival.Aku cantik jer possing tetiba anak buah aku blh pandang ke tempat lain n siap gosok mata lagi.huhu..tak sporting btl lah ko nie dik..)
 Wah..bukan main lagi adik aku nie possing...cantik plk atu aku snap gambar dia..kira clearlah walaupon guna kamera tepon yg tak brapa nak canggih nie.Orang lain g karnival besar mcm nie smua bawa camera DLSR...aku sambil sorok2 jer ambik gambar guna tepon aku..malu weh..nak beli tak mampu..huhu.Tak perlah gunakanlah mana2 kmudahan yg ada...haha.Ada rezeki dapatlah kamera tu nnt..aamiin...
 Amboi kat signboard visit Terengganu pon ko nak bergambar ke jie..Tak perlah...aku seorang kakak yng balik.Aku snap jer mana tempat adik aku nak bergambar.Apa yang pnting...kerjasama..eh apa kejadah plk aku promote citer kartoon glamer kat tv9 nie..haha
 Hah..ini part aku plk possing...tempat yang sama tp posisi yang berbeza...haha.Tp adik aku nie mmg dengki btllah.Bolh plk dia snap gambar aku time Kenderaan pserta Monsoon Cup tgh lalu..huhu.tp tak pe lah kira gambar candid lah tu..Yang anak buah aku lak sibok jer kat blakang tu.Dia bkn bergambar sama ngn aku...tu cuma kebetulan jer.Dia bergambar dgn kamera mama dia punya...harap maklum..haha
 Yang nie kat pintu masuk tempat berlangsungnya acara utk kanak2 kat Karnival Moonsun cup tu.Yg patung nie aku rasa dalam citer bola kampung kot.Aku igt nak ambik gambar tu Maskot tu je tp org taak putus nak bergambar kat kat stu so, aku snap jer lah saper saja yg ader kat ctu..haha.Tgk ada budak siap btlkan tudung lagi kat dpn maskot tu.Kira ko glemer lah dik blh masuk akak punya blog..haha
 Yang nie pula kat pntas utama dia...Semua maskot2 ada kata atas tu..maskot kat atas tu hanya kanak2 yang thu aku.Aku just snap jer.Jangan tanya aku apa nama maskot2 tersebut.Aku mmg tak thu..haha.Sorilah jauh sgt aku snap gambar tu...almaklumlah kamera tel aku tak blh nak zoom in..huhu
 Ok..yang nie plk.artis yng memeriahkan Bananana Land..Yang nie aku ambik gambar dari sisi sbb tu ada muka artis yang tak nampak.Sori lah yer...Jgn marah sy.Saya budak bru blajar nak snap gambar..haha.
 Yang nie aku aku main snap jer.Budak yang pakai baju biru tu bkn ader kaitan ngn aku pon.Aku snap sbb ada retis jer.haha.Apasal aku tgk Leez mcm tak mo bergambar jer.Adakah dia malu2 or demand tak nak bergambar ngn budak2.Eh ...salah tu..may b dia tak standby lagi nak bergambar.Sbb aku snap nie mcm gambar candid jer...haha
Okies,..yg nie baru ader kaitan ngn aku...dua org tu anak buah aku...tp sayang masa gambar nie d ambik leez g mana?dia tak der dalam gambar...Ok aku perkenalkan retis dalm gambar tu yang kecik kat ats tu Rykal(pekaon utama Aji Boy), yg dokung dia tu Riz Amin(yg nie pelakon drama, terbaru mesti korang igt dia berlakon sbagai doktor dalm citer Miss Octopus), Wanita cantk sblah dia tu Mimi Harris(Peserta Mystaz LG), Sblh dia plk Alex Yanz(Alah gengster dlm citer Bini2 Perkasa..watak dia Rico).Then mamat yg rambut ala2 penyanyi tu mmg penyanyi utama Drama band(alah dia yg nyanyikn lagu soundtrack dlm citer Juvana).Dan yang last tu Amran Ismail..dia pelakon drama jgk tp aku lupa tajuk cier dia pernak berlakon(Skarang dah jadi penyanyi plk...hebat gtu)

Oklah aku stop cni dlu....Tunggu sambungannya dalam Monsoon Cup 2012 Part 2 plk...daaa..:)

No comments