Breaking News

Petua Atasi Kulit Bermasalah | Glow Gelenggang



Assalamualaikum...

Penyakit kulit memang mudah terjadi pada kita bila kita ambik mudah tentang kebersihan badan. Tambah-tambah bila musim panas, badan cepat berpeluh dan peluh tersebut kadang-kadang membuatkan badan menjadi gatal dan miang. Ini membuatkan kita tidak selesa dan risau bila masalah ini berlarutan tanpa ada cara mengatasinya.  Ubat dari hospital atau farmasi ada yang mampu menangani masalah ini dan ada pula yang tidak.

Antara penyakit kulit yang agak sukar untuk diatasi ialah gatal kulit badan, eczema, panau, kurap, psoriasis, kudis buta, resdung dan apa sahaja masalah yang berkaitan kulit (kecuali chicken pox).  Memang agak buntu jugak lah untuk mencari penawarnya. Biasanya kalau masalah begini rawatan tradisional paling mujarab untuk mengatasinya.  Jom Cik Nor bagi petua untuk mengatasi kulit bermasalah ini.

Petua Atasi Kulit Bermasalah



1. Minyak Kelapa
Korang boleh menggunakan minyak kelapa sebagai alternatif merawat masalah  kulit sensitif, kerana secara tidak langsung kulit sensitif memerlukan kelembapan dan vitamin. Minyak kelapa dapat membantu menyegarkan dan mengembalikan kelembapan kulit seperti kondisi asal. Caranya mudah sangat, cuma sapu kan minyak kelapa ini diwaktu malam sebelum tidur . Ini kerana malam adalah masa yang sesuai untuk kulit kita berehat dan menyerap nutrien yang ada dalam minyak kelapa. 


2. Vitamin C
Kandungan yang ada dalam vitamin C ini sangat sesuai digunakan untuk merawat  kulit sensitif. Kulit sensitif biasanyaberlaku bila  kulit  kita menjadi nipis dan  vitamin C dapat membantu korang untuk menyembuhkan lapisan kulit yang nipis  dan menghidari tubuh dari sebarang penyakit. Untuk mendapatkan vitamin C ini korang oleh mengamal makan buah-buahan yang mengandungi vitamin C seperti buah oren. Korang boleh juga mengambil makanan tambahan atau supplement yang banyak dijual dipasaran sekarang. 

3. Serbuk kopi
Serbuk kopi juga boleh digunakan untuk merawat kulit sensitif korang. Serbuk kopi ini dicampur bersama madu kemudian disapu ditempat bermasalah. Biarkan seketika sehingga masker serbuk kopi dan madu itu kering baru lah dibilas sehingga bersih. Ulangi setiap hari sehingga kulit bermasalah itu sembuh. 

4. Organic Herbal Soap Glow Gelenggang

Sabun herba organik Glow Gelenggang menggunakan 100% bahan organik dan bebas dari sebarang bahan kimia yang membahayakan kulit kita. Ia sesuai untuk kegunaan seisi keluarga. Antara bahan utama yang digunakan ialah : 

  • Gelenggang ( cassia alata )
    Membantu mengurangkan radang dan menyembuhkan penyakit luaran
  • Minyak Argan 
    Menjadukan kulit lebih licin, halus dan mudah meresap ke dalam kulit
  • Minyak Zaitun
    Bertindak sebagai pelembab yang sudah terbukti untuk masuk ke dalam lapisan kulit paling dalam
  • Susu Kambing
    Susu Kambing sememangnya mempunyai nutrisi yang banyak untuk mencegah kulit kering, melembab serta bantu mencerahkan warna tona kulit
  • Crystal Mentol
    Melega serta menyejukkan kulit

Cara menggunakan sabun ini amat mudah sekali. Seperti biasa basahkan badan kemudian lumurkan sabun herba organik Glow Gelenggang ini ditempat yang bermasalah. Biarkan beberapa minit, kemudian bilas macam biasa. Untuk kegunaan muka, seeloknya korang asingkan sabun itu mengikut kegunaan. Korang boleh potong sabun ini mengikut citarasa korang untuk langkah penjimatan. Jangan lupa guna 2 kali sehari tau.


5. Organic Herbal Oil Glow Gelenggang

Setelah korang menggunakan sabun, tiba masanya untuk menggunakan minyak herba organik Glow Gelenggang. Caranya juga mudah, cuma sapu minyak ini di tempat-tempat yang mempunyai masalah kulit. Sapu sehingga minyak menyerap kedalam kulit. Amalkan menggunakannya setiap hari untuk kesan yang cepat. Jangan risau, minyak ini sangat wangi, senang untuk digunakan dan yang penting tidak panas serta pedih


Produk dari Glow Gelenggang ni memang terbaik. Sesuai digunakan seisi keluarga tak kira tua tau muda.  Kandungan bahan-bahan semulajadi dan herba mampu merawat masalah kulit yang korang hadapi. Kini korang tak perlu risau lagi bila kulit bermasalah. Ada masalah kulit? Ingat Glow Gelenggang. 


Testimoni dari Cik Nor :

Kuku kaki Cik Nor selalu terdedah kepada kulat kuku. Ini menjadikan kuku kaki Cik Nor rosak kiri dah kanan. Amat tidak menarik bila ini terjadi. Cik Nor ada menggunakan ubat titis dari farmasi tapi tetap juga tiada perubahan. Buntu juga bila beli ubat mahal- mahal tapi masalah tidak dapat diatasi. Sehinggalah Cik Nor kenal Sabun Herba Organik Glow Gelenggang dan Minyak Herba Organik Glow Gelenggang. Kulat kuku sudah beransur hilang dan paling menggembirakan Cik Nor kulit dia sekitar kuku yang terkena jangkitan kulat kuku menjadi lembap dan tidak lagi kering seperti sebelum menggunakan produk dari Glow Gelenggang. Terima kasih Glow Gelenggang kerana memperkenalkan produk hebat ini.



Korang tu jom dapat kan produk dari Glow Gelenggang ni. Cik Nor ada kod diskaun untuk korang. Rugi tau tak grab peluang ni. Produk hebat, masalah kulit diatasi.



Untuk maklumat lanjut  dan pertanyaan. hubungi :

Facebook Page : Glow Gelenggang
Website : glowgelenggang.com
Whatsapp :014-5445951


17 comments:

  1. good2, aira guna untuk scrub badan je :D

    ReplyDelete
  2. Daun gelenggang memang berkhasiat untuk merawat penyakit2 kulit.
    Dah ada produk ni lagi mudah.

    ReplyDelete
  3. bestnya..selalu daun ni orang buat ubat kan...

    ReplyDelete
  4. bolehlah beli Glow Gelenggang.saya memang tengah ada masalah kulit gatal ni

    ReplyDelete
  5. First time dengar daun gelenggang ni..

    ReplyDelete
  6. wahhh x sangka akhirnya ada produk terhasil drpd pokok ni yg selama ni hanya diguna secara tradisional shj

    ReplyDelete
  7. Lebih mudah dengan adanya glow gelenggang, tak perlu susah payah cari pokok gelenggang lagi kan

    ReplyDelete