Breaking News

Arghh.. Tensionnya....Jerawat Dan Jeragat

Assalamualaikum..
Masalah jerawat dan jeragat memang menjadi masalah besar dikalangan wanita yang sentiasa menitik berat soal kecantikan. Pelbagai cara digunakan untuk mengatasi masalah ni. Tak kira secara cara tradisional ataupun moden. Kalau yang berjaya mengatasi tu senyum sampai ke telinga la. Kalau yang tak berjaya mereka akan rasa down sangat-sangat. Ye lah wajah yang cantik membuatkan kita yakin untuk berhadapan dengan orang sekeliling.
sumber gambar dari google
Cik Nor juga tak ketinggalan menghadapi masalah ni. Tambah-tambah ketika hampir datang bulan. Memang jerawat akan tumbuh setiap inci muka Cik Nor ni, tak kira besar ataupun kecik. Masa tu memang terasa tak nak jumpa dengan orang dah.  Jerawat tumbuh umpama cendawan tumbuh selepas hujan. Arghh..tension tau macam ni. Tumbuh cepat tapi nak hilang tu kemain lama lagi. Sebelum kita mengetahui cara mengatasi masalah ini, jom kita kenal jenis-jenis jerawat yang selalu tumbuh di muka kita.
1. Papules - Ia merupakan sejenis jerawat radang kulit dan ia kelihatan seperti benjolan lembut yang kemerah-merahan.
2. Pustules - Ia kelihatan seperti bintik merah yang meradang dan muncul sebagai bintik merah dengan putih atau kuning (bernanah).
3. Blackheads - Kebanyakan daripada kita mempunya masalah blackheads ini. Ia biasanya terjadi apabila sebahagian pori tersumbat dengan sebum (minyak, bakteria dan sel-sel kulit mati. Warna hitam itu bukan disebabkan oleh kotoran tetapi disebakan pigmen kulit-melanin yang bertidak balas dengan oksigen di udara.
4. Whiteheads - Whiteheads ini seperti adik-beradik blackheads juga cuma berlainan warna. Ia biasanya terbentuk ketika pori tersumbat sepenuhnya dan memerangkap sebum (minyak), bakteria dan sel-sel kulit mati yang menyebabkan paparan putih ini muncul di atas permukaan kulit muka anda.
sumber gambar dari google
Kalau tadi kita kenal jenis-jenis jeragat, apa kata  sekarang ni kita kenal jenis-jenis jeragat pula. Mana tahu ia boleh membantu korang untuk mengenalpasti jenis jeragat yang ada di muka korang.
1. Jeragat Epidermis - Ia berwarna coklat cair dan akan kelihatan lebih gelap jika dilihat dibawah lampu
2.  Jeragat Dermal - Ia akan kelihatan keperangan dan tidak kelihatan lebih gelap jika dibawah lampu
3. Jeragat Campuran - Ia berwarna coklat gelap, jika diteliti dibawah lampu pemeriksaan akan kelihatan lebih gelap atau kadang-kadang tiada perubahan
Bila dah tahu jenis-jenis jerawat dan jeragat ini, bertambah stress kan. Semua tu macam ada jer kat kulit muka kita. Bila ada masalah macam ni, bermacam-macam idea yang tak masuk dek akak bermain difikiran. Ye lah, nak hilangkan masalah kulit muka kot. Tengah-tengah melayan facebook mencari penawar masalah muka ni berlegar-legar testimoni pengguna berjaya mengatasi masalah jerawat dan jeragat ini dengan Serum DR. BEAU Pure Natural Skin Oil. Cik Nor apa lagi cepat-cepat la cari apa itu Serum Dr. Beau Pure Natural Skin Oil.
Dr. Beau Pure Natural Skin Oil merupakan Serum Vitamin E yang diperkenalkan sejak penghujung tahun 2015. Vitamin E dari bahan herba semulajadi telah terbukti berkesan dan digunakan oleh ramai selebriti dan pakar kecantikan di dunia. Serum ini sesuai untuk semua jenis kulit orang Asia iaitu kulit kering, kulit normal, kulit sensitif dan kulit yang bermasalah.
Kandungan dalam Serum Vitamin E ini amat bagus untuk mengatasi masalah kulit yang kita hadapi. 
a) Vitamin E - Untuk merawat kulit
b) Ekstrak Argan Oil -  Ia sesuai untuk semua jenis kulit kerana ia mengawal lebihan minyak pada kulit dan bagus untuk kulit kering.
c) Almond Oil - Untuk merawat kulit mati dan menghilangkan kedut pada kulit muka.
d) Apricot Kernel Oil - Ia ringan dan menyerap dengan cepat serta berfungsi sebagai pelembap yang baik terutamanya untuk kulit yang sensitif. Ia kaya dengan Vitamin A, C dan E yang melindungi kulit daripada tanda-tanda penuaan dan kerosakan daripada matahari.
e) Wheat Germ Oil -  Ia adalah salah satu sumber terkaya Vitamin E, A , D, Protein dan Mineral.
f) Evening Primrose Oil - Ia mengandungi asid lemak Omega- 3 yang sangat bagus untuk kulit sensitif dan ia juga memastikan kulit sentiasa segar dan selesa.
Gabungan bahan-bahan terbaik dan hebat dalan Dr. Beau ini amat sesuai untuk semua wanita Asia. Ia mudah meresap ke dalam kulit dengan pantas. Baunya yang harum  dengan wangian semulajadi menjadi pengguna jatuh cinta setelah kali pertama menggunakannya. Ia tidak melekit, rasanya yang segar dan nyaman membuatkan kita teringat-teringat untuk menggunakan ia lagi. 
Dr. Beau Pure Natural Skin Oil mampu mengatasi masalah kulit muka berikut :
1 Jerawat dan jeragat
2. Lebam bawah mata
3. Kulit berminyak
4. Pori terbuka
5. Kulit kering
6. Kulit kusam
7. Masalah ekzema
8. Masalah biji kolestrol
9. Kulit kusam
Muka Cik Nor selepas 1 minggu menggunakan Serum Vitamin E Dr. Beau. Tanpa sebarang makeup, cuma tambah lipstik.
Cara penggunaannya :
- Bersihkan kulit muka korang terlebih dahulu. Setelah kulit muka bersih dan dilap kering, titiskan Dr. Beau pada tapak tangan. Kemudian sapu dengan cara menggosok-gosok telapak tangan untuk membantu memudahkan penyerapan ke dalam kulit.
- Seterusnya, usapkan ke seluruh atau bahagian kulit muka hingga ke leher secara serata. Korang boleh lebihkan penggunaan di kawasan yang terdapat garis-garis penuaan.
- Sekiranya korang menggunakan pada waktu malam korang boleh terus tidur tanpa perlu membersihkannya semula.  Manakala jika korang menggunakannya di waktu pagi, korang boleh terus memakai makeup seperti biasa. Malah makeup korang akan lebih cantik dengan adanya serum Dr. Beau ini.
Cik Nor ada video cara penggunaannya. Jom layan.


Antara selebriti yang menggunkan Serum Dr. Beau ini

Wan Sharmila

Khairil Anwar

Rosnah Johari

Kartina Aziz

Manakala testimoni yang berjaya mengatasi masalah kulit muka mereka pula korang boleh tengok di sini :




Mesti korang yang ada masalah kulit teruja dan perasaan ingin mencuba membuak-buak bila tengok gambar testimoni pengguna yang berjaya mengatasi masalah kulit muka mereka. Jangan tunggu lama-lama korang jugak yang rugi. Cepat-cepat lawati Dr. Beau di sini :

Laman web :drbeau.com.my
Facebook :drbeau malaysia
Instagram : drbeau_official
Tel : 0169633443

14 comments:

  1. memang wow hasilnya kan guna produk ni...kita pun rasa nak try

    ReplyDelete
  2. Jerawat dan jeragat adalah musuh kita no.1...
    jgn berani dia nak tumbuh dkt muka kita hehehe

    ReplyDelete
  3. kalau tak tengok video cik nor tu, kita pun ingat boleh dimakan...rupanya ada prosedur dia..hahaha

    ReplyDelete
  4. Mrs.A takde masalah jerawat tapi ada masalah jeragat dah macam-macam produk guna tapi cenggitu jugak huhuhuhu....

    ReplyDelete
  5. nice share.. banyak pelakon yang promot nih..

    ReplyDelete
  6. sama la kita cik nor, time nak dtg bulan je mula la jerawat ni rajin singgah..tension tgk..tangan ni plak gatal je nak picit2 jerawat tu..kalau picit kang, parut plak...masalah betul bila jerawat dtg singgah r & r kat muka..

    ReplyDelete
  7. woww..makin gojesla cik nor..bgus ni

    ReplyDelete
  8. Kena pakai selalu ni. Baru jerawat jeragat takut nak tumbuh kan.

    ReplyDelete
  9. wahh.. hanya guna minyak jer boleh rawat masalah kulit..

    ReplyDelete
  10. kalau x jerawat, jeragat... 2 masalah muka yg x bleh lari. sy pun sama jg... jerawat. lately nampak laa cure sikit banding ms dulu. pantang period, mesti ada punya laa besar2 pula tu

    ReplyDelete
  11. Nak try jugakla serum ni. Asal datang bulan je jerawat mula la naik sana sini.

    ReplyDelete
  12. Boleh hilangkan black head. Bagus produk nie..

    ReplyDelete