Breaking News

Malaysia vs Thailand | Bola Sepak Lelaki Akhir Sukan Sea 2017


Assalamualaikum..

Perghh.. buka laman sosial pagi ni, timeline penuh pasal perlawanan akhir bola sepak lelaki malam tadi . Ada yang memberi kata-kata positif dan tak kurang juga ada yang mengutuk kaw-kaw punya lah. Rasanya tak perlu bagi komen-komen yang negatif kot, dah memang adat pertandingan. Mesti ada yang kalah dan mesti ada yang menang. Betul tak? Kalau semua nak menang tak perlu adalah pingat perak dan pingat gangsa. Semua pingat emas la oii..

Tak kurang jugak ada yang menghentam penjaga gol. Kata penjaga gol tu bongok la sebab gol kan ke gawang sendiri. Cik Nor nak tanya korang, kalau korang dok kat tempat dia, boleh ke korang lakukan sebaik dia. Dah Allah kata jadi, maka jadi lah. Tak payah salah kan dia la. Pintu gol tu besar, bukan kecik macam pintu reban ayam. Dia seorang nak jaga. Kerjasama tu penting yer. Kata main satu pasukan, so kalau kalah jangan salahkan penjaga gol seorang. 

Cik Nor buka nak sokong mana-mana pihak tapi memang dah jadi trend kot rakyat Malaysia, kalau kalah memang kena kutuk kaw-kaw. Kalau menag melambung-lambung pujiannya. Sepatutnya kalau kalah kita kenalah bagi kata-kata semangat dan kata-kata positif supaya mereka bermain lebih baik dimasa akan datang. Ini tidak, makin melemahkan semangat adalah. Kan ada jugak penjaga gol tu berhenti jadi penjaga gol. Ingat senang ke nak jadi penjaga gol. Sorang-sorang nak kawal bola yang entah dari mana datang sepakannya. Kalau Cik Nor tak sanggup jadi penjaga gol, tugas dia paling berat. Terimalah hakikat kekalahan malam tadi.

Kepada natizen-natizen yang mengutuk dan mengecam pasukan bola sepak lelaki Malaysia malam tadi, apa kata korang pula di jadi pemain dalam pasukan tu. Kita tengok korang boleh tak bermain sebaik mereka sepanjang berlansung Sukan Sea 2017. Henti-hentikan lah mengutuk, kata 1 Malaysia. Kalah ke menang dah memang adat pertandingan. Terima lah kekalahan itu dengan hati yang terbuka.

6 comments:

  1. Sedihkan.... tak apa boleh cuba lagi 2 tahun lagi.... huhu

    ReplyDelete
  2. dia orang dah lakukan terbaik tp tkde rezeki. tkpe, malaysia dah bnyk dapat emas kan.

    ReplyDelete
  3. Bagi saya pemain Malaysia dah buat yang terbaik. Bukan rezeki Malaysia nak dapat emas. Dapat masuk akhir dan perak pun dah cukup banggakan Malaysia.

    ReplyDelete
  4. Tengok jugaklah bola hari tu....tp lelama boring hihi

    ReplyDelete
  5. Diorg dah Cuba Yang terbaik. Terima je lah dah aday bertanding Ada Kalah Ada menang

    ReplyDelete