Breaking News

Tablet Resdung Tok Melah Dan Sabun Resdung Tok Melah | Penawar Resdung Anda


Resdung merupakan sejenis penyakit di mana terjadinya radangan pada rongga sinus yang disebabkan oleh jangkitan kuman.
'Resdung, juga dikenali sebagai sinusitis / jangkitan sinus atau rinosinusitis, adalah keradangan pada sinus yang menunjukkan gejala/tanda. Tanda dan gejala biasa termasuk lendir tebal dalam hidung, hidung tersumbat, dan sakit pada muka. Tanda dan gejala lain mungkin termasuk demam, sakit kepala, kurang deria bau, sakit tekak dan batuk. Batuk sering lebih teruk pada waktu malam. Komplikasi yang serius jarang berlaku. 
Resdung ("Sinusitis") boleh disebabkan oleh jangkitan, alahan, pencemaran udara, atau masalah struktur dalam hidung. Dalam kebanyakan kes, ia adalah disebabkan oleh jangkitan virus. Jangkitan bakteria boleh hadir sekiranya gejala bertahan lebih daripada sepuluh hari atau jika seseorang menjadi lebih teruk selepas menjadi bertambah baik. Episod berulang lebih cenderung pada mereka yang memiliki asma, cystic fibrosis, dan fungsi imun yang lemah. 


Korang dah bacakan apa itu resdung? Majoriti pembaca blog Cik Nor mengalami masalah ini kan?Tak kiralah kronik atau pun tidak yang pasti mendatangkan kerisauan bila korang makan-makanan laut. Samalah macam Cik Nor. Pantang nampak makanan laut mesti nak makan. Lepas makan memang akan terimalah habuannya. hehe

Muka gatal dan sekitar mulut kekeringan dan pedih. Sekitar mulut menjadi lebam seperti kena belasah. Paling seksa dan sakit bila ia mulai pecah dan pedih. Kena air pun sakit yang amat. Tak tahu nak guna apa tetap tak juga beransur kurang. Kadang-kadang biar jer macam tu tapi tu lah kan kita pula yang menanggung sakitnya.



Sehinggalah Cik Nor diperkenalkan dengan Tablet Resdung Tok Melah dan Sabun Resdung Tok Melah. Korang dah pernah dengar ke sebelum ni? Cik Nor ini lah kali pertama mendengar nya dan kali pertama mencubanya. Tak perlu coloteh panjang-panjang, jom Cik Nor terangkan satu persatu apa itu Tablet Resdung Tok Melah dan Sabun Resdung Tok Melah.


Tablet Resdung Tok Melah

Tablet Resdung Tok Melah merupakan produk resdung istimewa yang diformulasi khas dalam bentuk tablet supaya mesra kanak-kanak. Tablet ini sesuai digunakan oleh kanak-kanak seawal usia 6 tahun dan juga dewasa tak kira lelaki ataupun wanita. Tablet Resdung Tok Melah mengandungi bahan semula jadi seperti :
1. Habatussauda
2. Kulit Kayu Manis
3. Epal
4. Delima
5. Rasberi
6. Kurma
7. Oren
8. Vitamin C

Khasiat Tablet Resdung Tok Melah:
  • Menghentikan kegatalan hidung, mata, telinga, tekak serta badan
  • Menghentikan kekerapan bersin dan melegakan hidung tersumbat
  • Meningkatkan prestasi imunisasi badan dan sistem pernafasan
  • Anti radang serta melegakan selsema
  • Mencegah serangan asma (lelah)
  • Mengurangkan kolestrol dan anti toksid
  • Merawat jerawat diwajah dan badan akibat resdung
  • membantu mengurangkan masalah kelemumur berkerak
Cara makan
Makan bila perlu
Dewasa 1-2 tablet sebelum makan
Kanak-kanak 1 tablet sebelum makan



Sabun Resdung Tok Melah

Sabun Resdung Tok Melah dirumus khas dari bahan semula jadi seperti Kulit Kayu Manis, Essential Oil Cengkih Dan Ekstrak Kunyit.  Ia boleh digunakan dari seawal usia 12 tahun. Sabun Resdung Tok Melah ini juga boleh digunakan oleh ibu hamil kerana ia tidak menagdungi bahan terlarang.

Kebaikan Sabun Resdung Tok Melah

- Dapat mengurangkan masalah kegatalan di muka, hidung dan mata
- Mencerah dan melembapkan kulit wajah
- Menghaluskan dan menganjalkan kulit wajah
- Mengecutkan jerawat
- Mengembalikan kulit ke tona asal
- Mengurangkan cela pada wajah
- Mencegah kedutan dan kulit kusam

Cara guna

Cuci muka 2 kali sehari seperti korang menggunakan sabun pencuci muka biasa.


Dah bacakan apa itu Tablet Resdung Tok Melah dan Sabun Resdung Tok Melah serta kebaikannya. Tunggu apa lagi jom lah cuba Tablet dan Sabun Resdung Tok Melah ni. Mana tahu hilang masalah resdung korang tu. 

Harga jangan risau, mampu milik punya lah.

Tablet Resdung Tok Melah = RM49.00 (WM)/ RM59.00 (EM)
Sabun Resdung Tok Melah = RM 15.90 (20g)/ RM29.90 (50g)


Testimoni dari Cik Nor

Sebelum menggunakan kedua-dua produk dari Tok Melah ni, muka pandang bau makanan laut. Mesti dah terasa gatal. Kalau makan memang terasa sangatlah kesannnya. Akibat mesti kulit kering dan perit. Rasa tidak selesa sangat. Nak pakai bedak pun terasa malas bila kulit muka kering. Akhir guna pelembab sahaja bila ke tempat kerja. 

Setelah hampir 2 minggu mencuba produk dari Tok Melah ni. Alhamdulillah..resdung beransur hilang dan kulit muka semakin lembab. Kalau sebelum bersin macam nak tercabut kepala sekarang 2 atau 3 kali dah berhenti. Hidung pula terasa begitu selesa tidak seperti seperti sebelum ini asyik berair jer walaupun tak selsema. Semasa proses membersihkan resdung yang amat kuat ni kahak setiap hari keluar. 

Kini Cik Nor tapi perlu risau lagi bila makan makanan laut. Cuma kena pastikan Tablet Resdung Tok Melah dan Sabun Resdung Tok Melah ada disisi. Cik Nor dah cuba dan dah alami sendiri perubahan setelah menggunakan kedua-dua produk ni. Korang jangan tunggu lagi nanti resdung kian parah.

Jangan lupa hubungi:

013-4942566 (HQ)
Facebook : HQ Tablet Resdung Tok Melah
Instagram : #PenawarResdungViral #KemanKemanRasberi

12 comments:

  1. Tablet dia rasa sedap, then suka sgt dengan sbaun dia.

    ReplyDelete
  2. boleh syorkn kt pak cik sbb dia mmg ada resdung yg x cure dr dulu lg

    ReplyDelete
  3. ubat2 resdung nie mmg elok di amalkan

    ReplyDelete
  4. boleh suggest tablet ni utk adik saya..adik saya ada mild resdung

    ReplyDelete
  5. boleh suggest dekat makcik ni. resdung dia kuat

    ReplyDelete
  6. hi. jmput la join n meriahkan segmen GA kt sini

    http://www.raydahalhabsyi.com/2018/02/wonderful-march-giveaway-by-raydah.html

    ReplyDelete
  7. Ni kalau sesapa yang ada masalah resdung, wajib cuba tablet & sabun resdung tok melah..mana tau serasi..hope membantu masalah resdung dari berlarutan...

    ReplyDelete
  8. bestnya dah ada tablet. Dulu banyak jual wax dengan serbuk resdung je

    ReplyDelete
  9. berkesan tak ? boleh suggest untuk kawan ccl yang tengah resedung ni

    ReplyDelete
  10. KAK min resdung teruk gak leh la try product ni

    ReplyDelete