Breaking News

Wajah Berseri Dan Glowing Dengan Tera Skincare


Assalamualaikum..

Bila sebuta pasal glowing mesti teringat kat muka masing-masing. Saper tak glowing weh. Tambah-tambah yang muda remaja macam Cik Nor ni (eh muda ke?). hihi. Mesti semua nak glowing kan? Tipu lah kalau ada yang cakap tak nak la muka glowing ni, nak biasa-biasa jer. Eleh boleh caya ke tu?

Dalam mencari skincare yang sesuai dengan muka korang, korang jangan lupa check produk tersebut berdaftar ke tak dengan KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia). Bukan apa, banyak produk dipasaran sekarang jenis timbang kilo. Sendiri pakai, sendiri tanggung akibatnya. Tapi korang jangan risau produk yang Cik Nor nak perkenalkan korang ni berdaftar dengan KKM. 

Jom kita kenal dengan lebih dekat lagi Tera Skincare ini.

TERA Carrot Soap

Carrot Soap merupakan sabun pencuci muka yang membantu membersih dan mnyegarkan kulit muka setiap kali ia digunakan. Ia bukan sahaja membersih tapi ia juga boleh memberikan kesan keanjalan pada kulit muka korang, menjadikan kulit muka korang lebih cerah,  mengecilkan pori dan menghilangkan kotoran pada kulit muka. Sabun ini sesuai digunakan oleh semua jenis kulit.

Cara menggunakannya : Gunakan 2 kali sehari seperti pencuci muka yang lain untuk membersih kulit wajah korang. (waktu pagi dan malam)

TERA Soft Pearl Peel Toner

Yang ni paling Cik Nor suka guna. Bau dia Ya Allah wanginya. Rasa nak guna setiap masa jer. hehe.  Tera soft Pearl Peel Toner ini digunakan selepas muka dibersihkan. Caranya mudah sahaja, cuma spraykan Tera Soft Pearl Peel Toner pada kapas muka, kemudian sapu secara nipis diseluruh bahagian kulit muka. Toner ini mengandungi Aqua, Arbutin dan Allation.  Kandungan ini dapat membantu menanggalkan kulit mati, merangsang pertumbuhan sel kulit baru secara semulajadi dan juga meratakan tona kulit.

Cara menggunakannya : Gunakan toner ini apabila perlu sahaja setelah selesai proses peeling.

TERA Flawless Day Cream

Tera Flawless Day Dream merupakan make up base dan krim pelindung cahaya matahari. Best kan? Tak perlu susah-susah nak guna produk berbeza. Satu produk ada 2 fungsi. Tera Flawless Day Cream nini sangat bagus kerana membantu melindungi kulit muka korang dari sinar UV yang berlebihan, mencegah kulit berminyak, melembabkan kulit yang kering dan ia boleh dijadikan make up base sebelum korang bersolek.

Cara Penggunaannya : Sapu secara nipis Tera Flawless Day Cream ini selepas kulit muka dibersihkan.

TERA Stardust Night Cream

Tera Stardust Night Cream ini korang kena amalkan selepas melalui proses peeling untuk membantu memudarkan jeragat, menghapuskan jerawat, mengecilkan pori, merawat kulit dari dalam, menegangkan kulit serta membantu kulit awet muda dan remaja selalu.

Cara menggunakannya : Sapu secara nipis Tera Stardust Night Cream pada kulit wajah sebelum tidur. Ia hanya boleh digunakan apabila proses peeling selesai.

Kat atas tadi Cik Nor ada bagitahu yang TERA SKINCARE ini berdaftar  KKM. Ini lah buktinya :)

TERA Carrot Soap

TERA Soft Peel Toner

TERA Flawless Day Cream

TERA Stardust Night Cream


Info Penting : Kepentingan Proses Peeling Selama 14 Hari

◉ Hari pertama sehingga ke 3 merupakan tempoh masa permukaan kulit dibersihkan dan dikeringkan. Dalam tempoh ini, kulit muka akan menjadi kusam, kering dan gelap kerana proses permukaan atas kulit sedang dijalankan.

( Pengunaan Carrot Soap, Flawless Day Cream dan Peel Toner )

◉ Hari ke 4 hingga ke 9 adalah hari bermulanya proses peeling yang kuat. Ia akan membuatkan kulit terasa terlalu pedih, kering, gatal, panas, kemerahan dan melecet. Korang jangan risau kerana ini merupakan proses pembaikan kulit korang dan ia akan berakhir. 
( Pengunaan Carrot Soap, Flawless Day Cream dan Peel Toner )

◉ Hari ke 10 hingga ke 14 merupakan tempoh peeling sudah berkurang dan kulit baru mula tumbuh  ( baby skin ). Sisa peeling akan berkurangan dan pulih dengan sendiri. 
( Pengunaan Carrot Soap, Flawless Day Cream dan Peel Toner )

◉ Hari ke 15 hingga ke 30, korang dah boleh mula pakai Tera Stardust Night Cream untuk membantu dan memberi effect lightening dan glowing. Penggunaan toner juga berbeza, hanya diperlukan sahaja pada kawasan kulit yang bermasalah.
 ( Pengunaan Carrot Soap, Flawless Day Cream dan Stardust Night Cream 




Proses pembuangan sel kulit mati akan terjadi selama 2 minggu tetapi bergantung juga kepada jenis dan masalah kulit masing-masing. Selepas proses pembuangan sel kulit mati, korang akan nampak perubahan pada kulit muka korang. Kulit semakin cantik, halus dan mulus.


Keistimewaan TERA SKINCARE

Korang kalau nak kulit glowing seawal 3 hari, korang kenalah konsisten amalkan Tera Skincare ni. Bukan takat kulit jer glowing malah ada banyak lagi keistimewaan yang dapat rasai tau. Antara keistimewaan amalkan Tera Skincare secara konsisten adalah :

❤ Merawat masalah JERAGAT KRONIK.

❤ Merawat masalah parut berlubang akibat jerawat.

❤ Merawat masalah JERAWAT teruk dan bernanah.

❤ Merangsang pertumbuhan sel kulit baru. 

❤ Melindungi kulit daripada sinar UV berlebihan. 

❤ Mengecilkan liang pori dan merawat white head & black head.

❤ Melicinkan dan mencerahkan kulit seawal 3 hari sahaja.

❤ Mengembalikan keseimbangan PH kulit dan mengelakkan kulit kusam dan gelap. 

❤ Mengelakkan kulit tua sebelum usia. 

❤ Kulit wajah sihat, segar, kekal anjal dan berseri-seri.

Kalau tak percaya jom lihat testimoni berjaya.




Cara penggunaan Tera Skincare ini Cik Nor akan upload kat youtube Cik Nor : www.youtube.com/norminieza

Asyik tengok muka orang jer glowing, korang tak nak glowing ke? Berminat? Jom dapat kan Tera Skincare  di :

Instagram : teraskincarehq

9 comments: