Breaking News

Kurangkan Pendarahan Gusi Dengan Ubat Gigi GingiLancer



Assalamualaikum..

Korang ada penyakit gusi berdarah tak? Kalau ada mesti seksa kan bila berus gigi? Macam ubat gigi korang guna untuk mengurangkan masalah gusi berdarah ni tapi tetap juga tidak dapat diatasi. Setiap orang lain cara untuk mengatasi masalah ini. Bagi Cik Nor pula, menggunakan ubat gigi yag sesuai dan fungsinya ialah untuk mengurangkan masalah gusi berdarah ini.

Penyakit utama gusi adalah penyakit periodontal . Penyakit ini memberi kesan kepada kesihatan gusi dan dibahagikan kepada dua kumpulan: Gingivitis dan Periodontitis. Penyebab yang paling kerap ialah plak gigi atau biofilm, yang terdiri daripada filem nipis yang dibentuk oleh makanan, bakteria dan air liur yang masih melekat pada gigi dan gusi.

Apa Itu GingiLacer?


GingerLacer mengurangkan pendarahan gusi yang disebabkan oleh pergelangan gigi dalam masa 48 jam. GingiLancer juga dicipta untuk mengurangkan pembentukan plak gigi sambil memulihkan keadaan supaya tisu gingival dalam keadaan baik.



Fungsi Utama Ubat Gigi Gingi Lancer

Antiplaca


Tindakan synergistic Triclosan dan zinc chloride menghalang aktiviti bakteria dalam cara yang lama, mengurangkan pembentukan plak gigi, penyebab utama gingivitis.

Melindungi gusi

Mulut GingiLacer mengandungi Vitamin E yang meneutralkan tindakan radikal bebas dan melindungi gusi terhadap pencerobohan plak gigi, mencegah keradangan jaringan gingiva.

Pencegahan

Kemampuan astringen Zink mengurangkan pendarahan gingiva, mengatasi proses kongestif dan memperbaiki keadaan umum gusi peradangan dan pendarahan.

Toning Gingival

Mengurangkan keradangan dan mengurangkan pendarahan, memudahkan penyembuhan epitelium gusi, toning dan menguatkannya.

GingiLacer Ubat Gigi boleh digunakan sebagai kebersihan mulut harian, dengan cara yang biasa menjadi pelengkap yang ideal dalam memberus gigi. Ia memberikan rasa segar dan segar ke dalam mulut tanpa menyebabkan masalah pewarnaan gigi.
GingiLacer Ubat Gigi tidak mengandungi gluten.




Kandungan Utma Ubat GingiLancer

- Triclosan 0.3 g
- Zink sitrat 0.5 g
- Enoxolone 0.2 g
- Sodium Monofluorophosphate 1.13 g
- Pengeluaran csp 100 g
- Ion fluorida 1,500 ppm


Untuk maklumat lanjut korang boleh lawati : 

Website : https://www.pmmii.com/ 
Facebook:  https://www.facebook.com/PM.Mii1/

8 comments:

  1. dulu kita ada masalah ni..tiap kali gosok gigi, mesti berdarah..tapi skrg okey dah..btw, kat farmasi ada jual ke ni, cik nor?

    ReplyDelete
  2. Kadang2 Ada masalah gusi berdarah Boleh juga try ni

    ReplyDelete
  3. dulu sy mmg xleh gn ubat gg berflorida. lps tkr ubat gg progum alhamdulillah da xde lg. nnt bolehlah sy try yg ni pula

    ReplyDelete
  4. saya jenis gusi selalu berdarah. nicenya ada ubat gigi cmni! dia tkda jual kat farmasi atau watsons/guardian ke?

    ReplyDelete
  5. Kadang2 kalau gosok Gigi keluar darah juga

    ReplyDelete
  6. first time dengar brand ni. jarang2 terjadi tapi kadang2 tu jadi jugak
    berdarah gusi time menggosok..

    ReplyDelete
  7. gusi kin selalu berdarah ni boleh try ni

    ReplyDelete