Breaking News

Arjuna Beta - Fynn Jamal

 
takkanku biarkan walau ribut menyentakmu yang tidur,
datang petir menyambar--
jengking dan ular–-
bonda takkan berundur.

nyamanlah arjuna beta,
mimpikan yang indah saja,
nanti bila kau buka mata,
semua tak serupa.
kan ada satu ketika kau tak tahu mana nak pergi,
jalan betul, anakanda, tak jelas mata–-
ambil yang sarat duri.
hiduplah arjuna beta,
biarkan jasad yang luka,
selama tuhanmu ada,
takkan engkau tercela.
ngeri tak terbayang mata,
bonda takkan ada sentiasa,
nanti moga kau tak lupa,
bonda memujukmu, anakanda.
hiduplah arjuna beta,
biarkan jasad yang luka,
selama tuhanmu ada,
takkan engkau tercela.
nyamanlah arjuna beta
mimpikan yang indah saja
nanti bila kau buka mata
semua tak serupa
 
p/s: korang layan lah lagu nie, kepada yang anak lelaki sure teringatlah anak kat rumah bila baca lirik lagu nie..:)

46 comments:

  1. one my kegemaran saya..lagu ni..
    lirk dia sungguh indah.. nasihat ibu kpada anak :P

    menbung laneige

    ReplyDelete
    Replies
    1. really..? samalah kita..hehe
      bestkan lirik dia..:)


      Terima kasih

      Delete
  2. errr..siriyesli.... 1st time awok dengo

    ReplyDelete
  3. pernah rasanya dengar lagu ni cik nor..

    ReplyDelete
    Replies
    1. skarang kerap dputarkan dcoronng2 radio..:)

      Delete
  4. Replies
    1. amboi michelle sampai 2x tu komen..hehe

      Delete
  5. masa 1st time dengar lagu ni rasa syahdu sgt cik nor.. setiap bait2 lagu ni rasa tersentuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah pasal..cik nor pon mcm tu jgk..

      Delete
  6. Assalamualaikum, belum pernah dengar lagu ni, liriknya menyentuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumusalam...skrang dah glemer kat corong2 radio..:)

      Delete
  7. Bestnya lagu ni cik norr.... layannnn :)

    ReplyDelete
  8. best jugak lagu nie sebenarnya...hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  9. Mummydearie pernah letak lagu ni dlm blog...

    ReplyDelete