Breaking News

Khamis Oh Thursday....:)




Assalamualaikum....


Hari khamis mmg hari yg aku tunggu2 stiap kali tiba hujung minggu.Bukan apa nak reha t kat umah puas2...n nak layn tdo puas2 jgk..ahaks(itu salah satu keburukan yg ada pada diri aku)haha.Tak der lah..hujung minggu waktu aku nak kmas bilik sewa aku..dah lama rasanya tak kemas blik sewa..asal hujung minggu jer aku asyik balik kg jer...klu jauh tak perlah jgk...nie tak 1 jam dah sampai..haha


Klu mggu lepas aku balik kampung, aku tlg mak aku buat kuih nak hantar kat kdai.So, aku ada citer dsebalik tu...huhu.nak thu ker tak?Klu korang tak nak thu pn aku still nak citer gak..haha..mlm first aku tlg mak aku wat kuih tu ada someone curi aku punya karipap..aku tinggal jap jer g blik termenung...blik datang balik nak smbung kerja aku kira balik karipap yg aku dah buat...tetiba aku tgk sebiji karipap aku dah dok kat luar tmpat ltak karipap.Pelik jap aku..aku tanya mak aku sapo punya kerja nie..mak aku cakap Kelabu punya kerja lah tu..Aku cam plik gak lah coz tak kan kucing mkn karipap kot..huhu..aku pk2 punya pk n telek punyak telek karipap yg dah kna mkn suku tu..tgk cam gigi dia kecik2 jer..sah nie bukak kelabu punya kerja..nie tikus punya kerja.

Esok mlm nya aku ambik perangkap tikus ngn ayah aku, aku ltk karipap sbg umpan dia.Perghh,.tak sampai 1/2 jam terus dia masuk perangkap aku.Igt kan besar tikus tu, tp kecik jer mcm yg korang tgk dalm citer kartun tu..haha.Suka hati aku bla dia dah masuk perangkap.Tak der dah bnda yg nak curi aku punya karipap...haha.

Mlm esoknya aku terpaksa ubah tempat pasang perangkap tikus coz kucing aku kelabu dah kacau tempat aku biasa pasang.Umpannya mlm nie kuig gederam...kuih yang bulat1 mcm gelang warna coklat nak hitam tu...hehe.Alahmdulillah...kna lagi...

Begitulah citer aku ngn tikus utk minggu lpas...utk minggu nie aku tak thu lagi nak citer apa kat korang..tak sure nak balik ke tak lagi mggu nie..:)

psst...followers aku yang ke -156  Aril Impian....Klu saper berminat nak kna leh arr kli kat nama dia tu...:)

5 comments:

  1. uish..kena banteras tuu..lagi-lagi mak buat kuih..nanti takut ada isu plak...takpun cuba letak racun tikus dalam makanan tu..tapi takut ada bangkai plak sebab dia mati kan..

    ReplyDelete
  2. mizzura: tgh banteras dah...InsyaAllah past nie dia xkacau dah kuih2 mak saya tu..:)

    ReplyDelete
  3. Mak Dara:sy dah marah, sy cuma tangkap manja jer..haha

    ReplyDelete
  4. Princess momoy:ke labu tu kucing saya..:)

    ReplyDelete