Breaking News

Suasana Pagi Di Kuala Terengganu

 Gambar nie aku snap 2 hari lps kot.Aku tgh boring tunggu org lain sampai.Aku tak blh msuk office coz my office key tertinggl dalm ofis.huhu.Aku nie biasalah pekerj yg rajin sllau datang awal dari org lain.Wah..puji diri sendiri nampak...ye lah klu tak puji diri sendiri  lagi kan..haha.Sebenar aku ambik gambar booth yg ader kat UMT tu..entah program apa yg sdang berlangsung.Selalu jer ader booth kat dalam kawasan UMT tu.Wah kira glemer lah jgk UMT ...sbb smua program besar slalu berlangsung kat cni.Aku pon tumpang banggalah coz Dkt ngn UMT...apa2 program yg melibat org awam aku leh join gaks..hehe
 Inilah sbnarnya yg aku nak ambik....cuaca yg tak menentu kat Terengganu nie.Al-maklumlah dah tiba musim tengkujuh.So, bersiap sedialah utk menghadapi musim yg pasti berlaku setiap thn bagi negeri2 pantai timu termasuklah Kelantan(my birth place..hehe) n Pahang.Klu tiap kali dgr berita kat tv aku jd takut plk bila dibuat ramalan bahawa taburan hujan utk thn ini lebat daripada thn2 sblm ini.20%-40% lebihan hujan pada thn nie.Ini blh membawa banjir besar  di seluruh pandai timur.Mtak2 jauh dr segala bencana.Jgn lah jd mcmm kat bangkok tu.Banjir dah hampir seminggu tp air kat bandaraya Bangkok still tak surut2.Ini gara2 penangan air pasang besar dimana air d laut tgh pasang tiba2 hujan pula trn mencurah2 tanpa henti menyebabkan air hujan ini tidak dapat mengalir ke laut.Tu yg menyebabkan air bertangkung di tgh2 kotaraya Bangkok.Ya Allah...jauhkanlah bencana ini di Malaysia..aamiin
Ini lah gumpalan awan hitam yg bakal memenuhi ruang angkasa.Aku rasa tak sampai stgh jam past aku ambik gambar nie hujan trn mencurah2 ....Inilah lumrah alam.Bila tiba masanya hujan akan trn sendri tanpa dminta2.Jika blm waktunya .....kita terpaksa lakukan solat hajat untk meminta hujan trn.Allah itu Maha Adil......

2 comments:

  1. menarik kan suasana pagi.
    ciksu suka kalau bangun pagi kat kg.jalan2 kat luar.
    terasa tiupan angin sepoi2 bahasa tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup...mmg menarik..dlu cik nor kerja kol 8pg...skarang dah kerja 8.30ptg..ssh dah nak jumpa pemandangan mcm nie lagi..:)

      Delete