KELAB BLOGGER BEN ASHAARI

Followers

Saturday, April 9, 2016

Dendam Terbalas

Gambar hiasan

Assalamualaikum

Cewah, tajuk kebabom. Isi kandungan pun harap-harap kebabom jugak la. hehe. Gambar kucing kat atas tu tiada kaitan dengan cerita Cik Nor sekejap lagi. Just hiasan.

Korang ingat tak entry Ini? Ala yang pasal  Cik Nor panas hati dengan tuan rumah sebab dia buang barang- barang  Cik Nor dalam peti tu. Yang Cik Nor nak cerita ni balasan akibat perbuatan dia tu.

Rabu malam khamis kot kejadian berlaku. Salah seorang housemate Cik Nor tertinggal kunci kat dalam bilik dia dah bagitahu tuan rumah tentang hal tersebut. Untuk pemgetahuan korang housemate Cik Nor yang ni macam tomboy sikit.  Kami pun xkawan sangat so dia pun xmintak tolong sangat dengan kami.

Nak dijadikan cerita, dia pandai-pandai jer g panjat siling rumah konon-konon nak masuk ikut lubang yang ada kat bilik. Tapi hampa tiada satu lubang yang boleh dimasuki. Akibat kepandaian yang tak berapa nak pandai tu, pecah siling rumah sewa. Satu kerugian untuk tuan rumah.

Oleh kerana percubaan tersebut tidak berjaya, satu percubaan yang tak berapa nak pandai dia buat lagi iaitu mengetuk tombol pintu bilik sampai rosak. Hurm..kerugian kedua tuan rumah. 

Moral of the story...tuan rumah jangan suka membuat harta penyewa rumah macam harta sendiri. Tengok apa yang berlaku, orang buat harta kita macam harta sendiri. 

Untuk renungan bersama.


3 comments:

  1. jalan-jalan dari http://jmbelog.blogspot.my/

    ReplyDelete
  2. Cantiknya kucing tu walaupun hitam....
    Puas hatilah cik Nor yek.....
    Tak baik cik Nor....dia pun manusia biasa hihi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...