Breaking News

10,000 Kerja Kosong Yang Harus Anda Mohon


Assalamualaikum...



Sekarang musim universiti convocation, mesti ramai graduan mencari pekerjaan yang sesuai dengan kelulusan mereka. Tak kurang juga yang dah lama graduate tapi masih mencari pekerjaan yang lebih baik. Tak kisah lah di mana ada jawatan kosong di situ lah mereka akan isi. Janji mereka akan mendapat pekerjaan yang setaraf dengan kelulusan mereka dan menjamin masa depan yang cerah.

Kalau ikutkan hati, Cik Nor sendiri pun tak puashati lagi dengan kerja sekarang tapi malas nak apply dah sebab Cik Nor nak bagi peluang kat adik-adik yang baru graduate merasai pengalaman alam pekerjaan. Orang baru graduate mesti berkobar-kobar nak bekerja kan? Meh sini isi kerja kosong -jawatan kosong kerajaan, jawatan kosong maybank, jawatan kosong kastam, jawatan kosong jpj, jawatan kosong kemas


Sesungguhnya kerajaan dengan kerjasama Kementerian Sumber Manusia sentiasa berusaha memastikan para graduan mendapat pekerjaan selepas mereka tamat belajar. Dengan adanya peluang pekerjaan seperti ini pengangguran dikalangam graduan dapat dikurangkan. Apa yang penting jangan memilih kerja. Grab sahaja apa kerja yang ada didepan mata asalkan ianya tidak melanggar undang-undang negara.

Kerja di sektor awam atau swasta lebing kurang sahaja. Kalau di sektor awam ada pencen bila dah bersara nanti. Manakala disektor swasta ada simpanan KWSP.  Semuanya kepentingan untuk hari tua nanti. Walaupun ada kelebihannya tersendiri  simpanan sendiri harus di utamakan. Kerjalah disektor mana sekali pun apa yang penting kita hendaklah sentiasa berusaha untuk memajukan diri demi agama, bangsa dan negara.

6 comments:

  1. Lya da dkt 2 thn kja sndiri, alhandulillah rezki sa d mna2 yg pntinb rajin usaha

    ReplyDelete
  2. rasanya dan retired nak isi jawatan kosong..hahaha....

    ReplyDelete
  3. datang jenguk sini lepas tengok buah saga tadi..hehee

    ReplyDelete
  4. hurmmm dah terlebih umur le pulak

    ReplyDelete
  5. sharing yg bagus, ada org tak suka keje atas org
    lebih suka keje sendiri, terpulang kan.pendapat masing2

    ReplyDelete