KELAB BLOGGER BEN ASHAARI

Followers

Monday, January 19, 2015

Apa Khabar - Joe Flizzow feat. SonaOne



Merenung ke luar jendela
Bayu pagi meniup lembut
Lihat bintang di angkasa
Purnama menerangi gelapku
Dan bila fajar menjelma
Itu permulaan hari baru
Dunia gamat bunyinya
Sunyiku hanya Tuhan tahu
Dalam perjalanan banyak persimpangan
Di mana kita bertukar arah
Kau lurus ke kiri aku tegak ke kanan
Di mana kita tersilap langkah
Kadang-kala waktu berhenti
Ku toleh ke sisi
Engkau tiada di sampingku
Tapi lebih seringkali
Bertemu dalam mimpi
Semuka dengan sahabatku
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar semua
Mereka kata masa depan kami sungguh cerah
Lirik dan rap kami bak anugerah
Ini semua sebelum semua anugerah
Masa bila lapar semua makan mee segera
Show pertama luar KL di Pulau Pinang
Lapan orang naik dua Kancil tapi semua senang
Dua bilik empat katil jadi empat di lantai
Kalau tidak silap ada yang sampai di tepi pantai
Dan kali pertama kita diserbu peminat
Di Kuching, Sarawak seperti semalam aku ingat
Setiap langkah bersama seakan tidak percaya
Kita berjaya jadikan rap sebagai kerjaya
Permulaan pengembaraan yang berliku
Dan ini mungkin sinopsis hidupku dalam lagu
Kau kembarku hari ini dan semalam
Jadi hari esok itu sendiri boleh faham
Kadang-kala waktu berhenti
Ku toleh ke sisi
Engkau tiada di sampingku
Tapi lebih seringkali
Bertemu dalam mimpi
Semuka dengan sahabatku
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar semua
Pada mulanya kita menjajah
Lagu-lagu bahasa penjajah
Dan kita berdua budak belasan
Kau pandai buat percaturan
Industri penuh dengan peraturan
Semua kita bahas dan pidatokan
Sebab ini dua budak bijak
Kita kata ya mereka tidak
Kalau gagal merancang itu merancang untuk gagal
Ku masih ingat pesanmu
Ingat Zal kita Z paling handal Zal
Suntikan semangat untukku
Setiap persembahan phenomenal
Beribu lagi fans luar stadium
Lepas pusing satu Malaysia, Singapore, Brunei, Indonesia
Angan-angan jadi impian impian jadi cita-cita
Kata-kata jadi lagu puisi jalanan tercipta
Siapa kata jangan bermimpi doaku pada Yang Esa
Mungkin permulaan baru di ketika berbeza
Kadang-kala waktu berhenti
Ku toleh ke sisi
Engkau tiada di sampingku
Tapi lebih seringkali
Bertemu dalam mimpi
Semuka dengan sahabatku
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar semua
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar semua

p/s : Tahniah Joe Flizzow & SonaOne

19 comments:

  1. Khabar saya baik-baik je cik nor..hehehe...

    ReplyDelete
  2. menang ajl kan..
    yaya xtgok pun..huhu

    ReplyDelete
  3. lirik lagu je rupanya..ohoho..boleh tahan je la lagu ni..:D

    ReplyDelete
  4. kaknoor di brunei pun sihat wlafiat jugak nieza, ikut lirik lagu tu hehe

    ReplyDelete
  5. Khabar baik cuma penat dan sangat sibuk.. Apa khabar pula tuan blog? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pun, tahniah buat kumpulan hip hop yang mencatat sejarah dalam industri hiburan tanah air..;)

      Delete
  6. baik..alhamdulillah...amboiii..terus update lrik lagu yer..hihihi

    ReplyDelete
  7. khabar baik Cik Nor..hihi..tak tengok pon Juara lagu tu..:(

    ReplyDelete
  8. aku tanya apa khabar.. hehe.. lagu nie mmg best...

    ReplyDelete
  9. Assalammualaikum... cik nor,

    lagu nie memang best ..

    mselim3

    pls: walaupun mselim3 peminat nasyid...

    ReplyDelete
  10. hehehe tahniah buat joe flizzow (eja macam ni ke nama dia?)
    masih tak dpt faham apa cerita dalam lagu ni.
    hihihi... :)

    ReplyDelete
  11. hnya org seni aja paham.
    pa pe pon tahniah buat mereka

    ReplyDelete
  12. Lagu kesukaan saya ;)
    Lagu ni tentang perjalanan seni dr awal too phat memula dulu pastu joe rindu kat malique ^^
    Sangat erat persahabatan diorang

    ReplyDelete
  13. Cik Nor okje tak minatlah lagu genre mcm ni....cik nor mesti sukakan

    ReplyDelete
  14. apa khabar cik nor. saya tanya apa khabar. semuaaa hehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...