KELAB BLOGGER BEN ASHAARI

Followers

Tuesday, May 28, 2013

7 RAHSIA VITAMIN E

JOM BACA 7 RAHSIA VITAMIN E 

1. Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan.Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat.Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam. 

2. Vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser.Pengalaman ibu sendiri bila mengalami bengkak susu yang ketara, ibu akan mengambil dua biji vitamin E namun ianya bukanlah diamalkan secara berterusan cuma pada saat melalui saat bengkak susu atau clog duct. 

Seorang teman sebelum ini mengalami masalah dimana tempat kemaluannya didapati mempunyai benjolan seperti bengkak ketumbuhan, beliau mengamalkan dua biji vitamin E selama 7 hari dan alhamdulillah ketumbuhan itu mengecut dengan sendirinya. Ini kerana Vitamin E membantu mengecutkan pertumbuhan abnormal sel dan melancarkan saraf terutama bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu yang berlarutan. 

3. Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan. Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Walau bagaimanapun melalui pengalaman ibu, pengambilan vitamin membantu mengatasi masalah kedinginan. 

4. Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar. Membantu mengatasi masalah sarah belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan. 

5. Vitamin E membantu mempercepat proses baik luka. Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian nipple. Rata2 ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui. 

6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Ibu membuat kesimpulan bahawa ianya merupakan pigmentation after kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula. 

7. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual. 

44 comments:

  1. VIT E memang terbaek..tp akak x amalkan..kadang2 jer amik..takut subur..senang melekat..hehehe..akak pakai vit e cream jer...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo..ye ker?cream vit e tu untuk apa kak?

      Delete
  2. hihi...cik akak tak makan vitamin e eh...lepas nie nak juga belik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik nor pon sama..nak kna mkn vitamin jgk nie..:)

      Delete
  3. banyaknya khasiat vitamin E.. yang no.1 tu paling teruja nak baca.. hehe.. terima kasih atas perkongsian..

    ReplyDelete
  4. wow patutlah Nor nampak muda ceria manjang...ekekeke ;) --->ayat ngusik

    ReplyDelete
  5. vitamin E memang banyak khasiat dan kebaikan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kna mkn vitamin E ye past nie farah...:)

      Delete
  6. Banyak rupanya kpntingan vit E ni.. Suka yg no 5& 6..hehe..boleh amalkn vitE dlm khidupan sharian..

    ReplyDelete
  7. Tak pernah lagi ambik vitamin dalam bentuk pil ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam makanan pon ada vitamin E kak..:)

      Delete
  8. Memang Vitamin E yang larut dalam lemak ini, bagus untuk kesehatan Kulit

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya..setuju dengan kenyataan itu.,..:)

      Delete
  9. Meskipun kebutuhan Vit E tidaklah banyak. tetapi vitamin E sangat dibutuhkan :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Smua vitamin penting dalam kehidupan kita...:)

      Delete
  10. vit E leh dapat lam makanan apa ekh??

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam sayuran hijau, kacang soya & gandum klu tak silap la...:)

      Delete
  11. Banyak khasiat vitamin E ni.. sy makan vitamin E Shaklee skrg..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah ye ker?pttlah atie muda remaja..:)

      Delete
  12. yela, sbb tu byk colagen yg ada vit e.dulu muka teruk pun minum colagen dr buah peach sbb byk vit e.kejap je hilang jerawat2 tu.

    ReplyDelete
  13. Khasiat vit E nie mmg bagus..sya pun dok amal jugak skrg..ambik brand blackmores.. tapi dok igt nk tukar shaklee pulak..ramai dok kata bagus...cik nor tahu tak sejauh mana keberkesanan shaklee nie?? ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo..ye ker?cik nor tak thu sgt...tp klu nak thu blh cik nor tanya pengedar shaklee..ramai friends cik nor pengedar shaklee..:)

      Delete
  14. wahh bagusnya vit E ni kan nor :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yap...mmg bagus shida..cik nor pon baru gak..:)

      Delete
  15. salam..
    selain vit c..vit e ni mmg terbaik.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumusalam
      yap..btl tu cik yaya..:)

      Delete
  16. betul tu, vit E byk kebaikan.. tapi ramai org nampak vit C je.. hehehe.. anyway, nice info akak :)

    ReplyDelete
  17. Nice info Nor.. Memang banyak khasiat vit E ni.

    ReplyDelete
  18. saya kena banyakkn vitamin c ja..hehe.btw nice info.. :)

    Nana Liena

    Malas nak log in blogger.. heeee..~ :P

    ReplyDelete
  19. byk manfaatnya kan.
    tambah2 yg utk kesuburan tu

    ReplyDelete
  20. Nina pun skg tgh ambik vit e shaklee

    ReplyDelete
  21. byk khasiat vitamin e ni ye cik nor...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...