KELAB BLOGGER BEN ASHAARI

Followers

Wednesday, March 20, 2013

Minyak Ikan Omega 3 dan Manfaatnya untuk Wanita

Minyak Ikan Omega 3 dan Manfaatnya untuk Wanita

1. Perlindungan terhadap kanser payudara: 

Kajian menunjukkan wanita dengan pengambilan  asid lemak minyak ikan yang tinggi mempunyai sehingga 50% peluang kurang mendapat kanser payudara, yang adalah satu kebimbangan utama bagi kebanyakan wanita. DHA adalah semulajadi anti-radang yang menghalang transformasi selular dan membunuh sel-sel kanser.




2. Memberikan keselesaan ketika waktu senggugut: 

Gejala PMS yang tidak menyenangkan sering terhasil akibat daripada ketidakseimbangan asid lemak. minyak ikan Omega-3 melegakan sakit bulanan dan kekejangan yang dikenali sebagai dysmenorrhea.



3. Meningkatkan kesuburan: 

Kajian menunjukkan bahawa kemandulan secara langsung berkaitan dengan jumlah minyak ikan yang anda makan. Minyak ikan menyeimbangkan hormon, meningkatkan tahap hormon dan meningkatkan aliran darah ke rahim. Lagi tinggi dos asid lemak Omega-3 yang anda ambil, lebih besar kemungkinan anda untuk hamil.


4. Bayi yang sihat: 

minyak ikan adalah penting untuk diet kehamilan yang sihat, memudahkan aliran darah yang sihat plasenta dan pertukaran nutrien dan oksigen antara ibu dan bayi dengan lebih cekap.


5. Pencegahan Preeclampsia : 

Tekanan darah tinggi semasa mengandung, yang dikenali sebagai preeclampsia, boleh menjadi sangat berbahaya.  Asid lemak dalam minyak ikanOmega 3 membantu mengekalkan tekanan darah yang sihat dan mengurangkan sebarang risiko kesihatan bagi kedua-dua ibu dan anak.


6. Bayi usia matang: 

Asid lemak minyak ikan juga mengurangkan bahaya kelahiran pra-matang. Ini memastikan semasa peringkat kehamilan  paru-paru bayi telah terbentuk sepenuhnya dan mencapai berat lahir yang sihat.


7. Perkembangan otak bayi: 


Otak seorang kanak-kanak adalah amat bergantung kepada asid lemak yang ditemui dalam minyak ikan omega-3. Sebagai contoh, DHA telah dijumpai untuk memastikan perkembangan otak yang betul dan untuk meningkatkan kecerdasan kanak-kanak. Ia juga memperbaiki penglihatan dan pembangunan kemahiran motor.


8. Kurang kemurungan selepas bersalin: 


Kajian menunjukkan wanita dengan pemakanan minyak ikan yang lebih tinggi  mengalami  kurang kemurungan yang ketara selepas bersalin. Ini bermakna masa yang lebih baik bagi kedua-dua ibu dan bayi.


9. Masalah menopaus diminimumkan: 

Dengan sangat meningkatkan keseimbangan hormon, asid lemak minyak ikan boleh secara mendadak mengurangkan gejala menopaus, seperti hot flashes dan perubahan mood.


10. Perlindungan terhadap osteoporosis: 

Mempunyai tahap yang tinggi asid lemak minyak ikan telah ditunjukkan untuk mengurangkan risiko anda mendapat osteoporosis, yang merupakan risiko yang tinggi terutama bagi wanita selepas menopaus.


11. Mengurangkan risiko penyakit jantung: 

Penyakit jantung membunuh lebih ramai wanita awal daripada apa-apa penyakit lain, termasuk kanser payudara. Dan bahaya penyakit jantung di kalangan wanita meningkat selepas menopaus. Omega 3 minyak ikan dengan EPA, DHA dan DPA adalah pertahanan terbaik anda.


Ingin tahu bagaimana untuk menurunkan trigliserida, kolesterol dan darah rendah tekanan secara semulajadi? Minyak ikan telah ditunjukkan untuk melakukan semua perkara ini untuk membantu anda mencegah penyakit jantung di langkah mudah. Minyak ikan yang tulen, semulajadi, berkualiti tinggi .

23 comments:

  1. Banyak kebaikan Omega3.. lepas ni boleh cuba ambil..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo..nak cuba jgklah..sbb sy skarang snang sgt demam..huhu

      Delete
  2. Dik..akak pun dh amalkan..tentunya produk dr Shaklee(Omega Guard)hehehe..(sempat lg iklan)..jange marah..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo..ptt akak awet muda..hehe..mahal tak kak produk tu?

      Delete
    2. harganya boleh tahan..hehehe..amik jer ID Shaklee akak..buleh bli sendiri..:)

      Delete
    3. ye ker kak?klu harga ahli brapa % dia potong kak?

      Delete
  3. Replies
    1. wah smua org thu pasal omega nie..sy jer yg ketinggalan..huhu

      Delete
  4. Replies
    1. yap..btl tu mak dara..kna amalkan nie..:)

      Delete
  5. Mmg byk khasiatnya...tq share :-)

    ReplyDelete
  6. wah...banyak khasiatnya...tp mselim3 lebih berminat pada khasiat mengurabgkan risiko sakit jantung...orang lelaki lebih berisiko sakit jantung jika dibandingkan dengan wanita...

    mselim3

    pls: kekadang faktor pemakanan juga mempengaruhi ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. a.selim mesti slalu terkejut nie..hehe..bgus tu a.selim ambil langkah pencegahan awal..:)

      yap..mkn ikut nafsu bkn ikut cara yg btl..:)

      Delete
  7. Pakat beli minyak ikan banyak2 cik nor

    ReplyDelete

  8. At the same time, you can go to the online shopping website Replica Watches to get the clear and specific photos to increase your acknowledge about this kind of brand watches. If you have some interest in buying them, you can also consider this online shop, they will give you the best service and the excellent quality.
    That being the case, who can miss this noble Audemars Piguet Survivor watch I believe you will not Those interested in sports events and involved in different sports activities need a timepiece to match their active lifestyle isabel marant sneakers. So, why you dont know Replica Cartier Watches Today, Replica Cartier Watches are some of the most sought in the watch making market. Replica Cartier Watches are known worldwide. Replica Cartier Watches are very popular with outstanding design and elegance, and then Replica Cartier Watches are high and good as a movie star isabel marant sales. Everyone Replica Cartier Watches design and making contains the spirit of seeking super excellence..
    [url=http://rolex5.webnode.jp/]ロレックス買取[/url]
    Being a challenging appearance away from your pry flick for a dark colored travelling bag made out of gizmos and or merchandise. Nicely balanced, in your house environment friendly materials bumps group are not to be a far cry driving anger arrival nowadays. It as well ordeals quite a few its best thoughts to hunt. For anyone who is setting it up for the group pass simply for a minimum of enjoyment, journey features out there in the personal choice of materials baskets group. Not long ago go to the many carrying cases and have absolutely Im convinced it is undoubtedly a best for you. Todays website urn is covered with structure, an wild fashion based out of clothing as well as?designer wallets anyone that doesnt have any writes, is the popular fashion program especially women more recently long regarding isabel marant shoes isabel marant shoes. With the style changing every day the gals and of the many walk various life will need to view their lowest by experiencing ahead within this front..
    http://rolex5.webnode.jp/
    It is better if you will go to authentic Coach Bags Outlet stores in order to make sure that you are only buying original Coach Bag. Coach is one of the best handbags producers all over the world. Individuals are becoming more conscious at the amount of money that they spent on a particular product isabel marant sneakers. This is also the reason why designer bags like Coach are thinking of ways on how they can cope up with this strong change in the economy. One of the effective ways to still encourage people to purchase their bags is with the use of vouchers isabel marant shoes. Therefore, if you want to purchase this bag as a gift, you must be very clear, or you might miss the anniversary of your friend. A robust exterior color difference inside is lined pink fabric soft lining..
    http://rolexwatches0.webnode.jp/

    5 by 6 inches and weighs in at 2 isabel marant.7 pounds when empty. Thats very light, especially considering that the Contour Balance is meant to be an allinone bag that replaces both your purse and your laptop bags?. The bags best feature is that one side is smartly contoured to rest against your body without straining your back. When youre carrying all your belongings in one bag, attention to center of gravity is a must. The Contour Balance is incredibly wellthoughtout in that respect, and it could be a good alternative for women who might normally opt for a backpack or rolling bag.
    The look of the Contour Balance is simple, like a cross between a diaper bag and a tote isabel marant sales..
    [url=http://rolexwatches0.webnode.jp/]ロレックス買取[/url]

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...