KELAB BLOGGER BEN ASHAARI

Followers

Thursday, December 6, 2012

Bila Kami G Kebun..:)



 Gambar nie dah lama aku rasa aku peram buat buat pekasam kat dalam aku punya pc kat opis.Bru hari aku bawak kluar utk ditayangkan kat blog aku utk tatapan my follower.Wlaupon ia tak menarik tp ia ckup menarik bg aku..haha..Perghh..tgklah k.long aku bkn main lg bawak parang n cangkul bagai...mcm dia  yg g tanam pokok buah-buahan kat kebun ayah aku kat hulu Kelantan.Lokasi kebun aku nie Limau Kasturi, Gua Musang, Kelantan.Klu saper2 pernah naik keretapi dari KL ke Tumpat mesti korang pernah nampak stesyen keretapi Limau Kasturi ni.Klu korang tak tdo la..haha

 Nie aku snap dri jarak yg dekat...Blakang tu adik aku.Tak nampak dia bawak apa ntah.melenggang kangkung kot.haha.Yang blakang skali tu a.ipar aku.Klu tak salah dia bawak bekas bekal ayah aku kot.Sebenarnya kitorang tak de masa penaman anak2 pokok buahan ni dtanam.Kami g meronda sampai ke Kuala Lipis.Dkat ayah dah siap tanam bru kami datang balik.haha.Bertuah punya anak kan.huhu

 Nie..aku control ayu..bawak bakul bekas anak pokok buah2han...tu jer lah mampu aku bawak.Dah mmg dasar pemalas.haha.Eh..kat blakang tu motor sapolah plk interframe...tak perlah dia nak tumpang msuk blog aku jgk tu...igt motor sepupu aku..Tp rupanya bukan..dia dah balik guna motor yang lain.Kami igt nak trn bawah tempat ayah menanam pokok tp ayah tak bg sbb keadaan kawasan yg curam dan licin.Past tu, .banyak plk tunggul2 pokok yang tajam yg boleh membahayakan kami bla terjatuh..huhu

Anak buah aku Athirah yang semmangnya tak der kerja...snap gambar sendiri..Siap pakai topi Pasukan Kelantan. Konon2 semangat pasukan Kelantan lah tu..haha.Dia semangat igt ayah dia nak bawah g Stadium Shah Alam.Tp hampa ayah dia nak g sbb tak cukup budget..haha.aku tak igt masa nie Kelantan Lawan apa ntah utk final apa entah...haha

oklah sampai sni dlu coretan aku utntuk kali ini....lain kali aku tulis panjang2 lagi....bai

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...