KELAB BLOGGER BEN ASHAARI

Followers

Saturday, November 12, 2011

Ragam Aidiladha...:)

 Nie adik aku yg bawah pada aku tak nak bergambar....huhu...siap ttp muka bagai,,....
 Nie ok lak bergambar ngn adik pompuan bongsu aku...tersenyum simpul bagai..:)
 Family kak long aku...
 Family anak buah aku....:)
 K.long aku ngn cucu2 dia....
Yeayy...aku pon ader dlm gambar nie...:)

 Nie pon sama...contol ayu gtu...haha
 Org sibuk nak g kat tempat korban..kami sibuk nak bergambar...haha.....dah kna bebel ngn abg ipar aku..:)
 Testing second camera Samsung Galaksi S II....cantik....:)
 Wah...k.long makn nasi pon sempat lagi ker nak berposing...???
 Yang nie masa makan pon mata layu gak ker?haha
 Alahai..malu2lah plk adik aku sorg nie....
 Mak aii..bukan maik lagi mak ngah aku...possing sakan tu...
 My grandmother with the cucu2 nya....
 Family pak su aku.....
 my sepupu......
 Testing camera dpn yer ida.....
 Adik bongsu aku.....
 Anak buah sulung aku....Nur izzah Athirah..........
 Aku ngn anak buah aku....
 Ida with Aini....
 Candid time....
my encem sepupu...Akif


Oklah itu saya entry aku utk kali ni....babai....muahhhh

Friday, November 11, 2011

Ragam Cucu-Cucuku......:)

 Korang layanlah gambar cucuku nie..aku tak der idea nak menulis hari nie...:)



 Dah mcm muka nak patung aku tgk cucu aku yg no dua nie....Nur Aina Syakirah....)






 Yang ni kakak dia Nur Aimi Syahira.....:)







Thursday, November 10, 2011

Anggur Malaysia???

 Cuba korang tgk btl2..mcm buah anggur kan?Aku mula2 igt buah nie manis bla dah masak..tp bila mknnya hnya Allah yg thu betapa masam yg amat..sampai kna cr makan lain bru hilang masam nyer.huhu.Korang nak try datg umah aku...berlambak buah nie kat umah aku..gugur mcm tu jer..tak der sapa yg peduli..haha
 Korang tgk buah dia yg dah masak tu...sebijik sejiban mcm grape yg hitam tu..Alahai bestnya klu buat tu manis klu dah masam.Tp apakan daya....dia ttp msam mcm masa dia muda2 jgk..haha.Terkilan sungguh aku...hahaha
Terasa ingi ku petik2 buah2 nie..tpi apakan daya aku contol jua tgn ku supaya tidak petik sbb buahnya amat masam skali...haha...aku tak thu apa nama buah nie..Yang aku thu mak aku ambik benih dia kat umah kawan aku.Dah lama benar rasanya.Dan dia berbuah tak henti2...huhu.tp sayangnya tak der sapa yg sudi mengambilnya...haha

Wednesday, November 9, 2011

HAYATI TULISAN INI DAN SELAMI SEIKHLASNYA, INSYA ALLAH AIRMATA IMAN DAN TAQWA AKAN BERCUCURAN TANPA KAMU SEDARI. DIA LAH PROFESOR KU IBU KU

Orang kata aku lahir dari perut mak..
(bukan org kata...memang betul)
Bila dahaga, yang susukan aku....mak 
Bila lapar, yang suapkan aku....
mak 
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..
mak 
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....
Mak 
Bila bangun tidur, aku cari....
mak 
Bila nangis, orang pertama yang datang ....
mak 
Bila nak bermanja, aku dekati....
mak 
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....
mak 
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....
mak 
Bila nakal, yang memarahi aku....
mak 
Bila merajuk, yang memujukku cuma....
mak 
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....
mak 
Bila takut, yang tenangkan aku....
mak 
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....
mak 
Aku selalu teringatkan ....
mak 
Bila sedih, aku mesti talipon....
mak 
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.... .
mak 
Bila bengang.. aku suka luah pada..
mak 
Bila takut, aku selalu panggil... 
"mmaaakkkk! " 
Bila sakit, orang paling risau adalah....
mak 
Bila nak exam, orang paling sibuk juga....
mak 
Bila buat hal, yang marah aku dulu....
mak 
Bila ada masalah, yang paling risau.... 
mak 
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. 
mak 
Yang selalu masak makanan kegemaranku. ...
mak 
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....
mak 
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....
mak 
Yang selalu berleter kat aku...
mak 
Yang selalu puji aku....
mak 
Yang selalu nasihat aku....
mak 
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....
mak

Aku ada pasangan hidup sendiri....

Bila seronok, aku cari....pasanganku 
Bila sedih, aku cari....
mak

Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku 
Bila gagal, aku ceritakan pada....
mak

Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku 
Bila berduka, aku peluk erat....
emakku

Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku 
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....
mak

Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku 
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”

Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. mak ingat kat aku

Bila-bila... aku akan talipon pasanganku 
Entah bila... aku nak talipon 
mak

Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku 
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk 
emak

Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak? 
mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
 
Berderai air mata jika kita mendengarnya. .......

Tapi kalau mak sudah tiada.....
.....
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....
Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya...... .
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
dan akhir sekali berapa ramai yangsembahyang JENAZAH ibunya......
Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.Kos upah membantu ibu:
1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00
Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.
1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA


Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata,
"Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya.
"Jika kamu menyayangi ibumu, "forward"kanlah Email ini kepada sahabat- sahabat anda.

1 orang : Kamu tidak sayangkan ibumu
2-4 orang : Kamu sayang ibumu
5-9 orang : Bagus! Sayang jugak kamu kepada Ibumu
10/lebih : Syabas!Kamu akan disayangi Ibumu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...