KELAB BLOGGER BEN ASHAARI

Followers

Saturday, August 6, 2011

Ole-ole dari PEkalongan..........:)

Assalamulaikum smua.....

Hari nie aku ader masa skit nak menulis kat blog aku nie.Ada masa sgtlah coz bos aku tak der dia dah outstation ker kl...hehe.Aku nak citer pa erk kat korng....ooo...pasal ole2 dari pekalongan indonesia.Begini ceritanya....pada suatu pagi...eh mcm nak msk pertandingan berceritalah plk...haha..Mula2 aku tgk kain yg consultanta aku beli...wah cantik...aku tanya buruh indinesia aku dari mana dia dpat kain tu.Jawabnya dari perkalongna....After that aku tanya dia punya harga untk 2helai tu...Not badlah...cheap jgklah...berbanding nak g sana....klu g sana tambang lagi...itu , ini...smua nak kna pk.Kebetulan dia nak balik bercuti utk uruskan persekolahan anak dia...so aku krmlah 2 helai kain kat dia.Mula tu aku krm warna purple...entah mcm mana dia silap dgr dia belikan aku warna biru..terima ajer lah labu...tak kan nak srh g tkarlah plk...huhu.Masa sampai n tgh bagi2 kan barang dia hulurkan 2 cluth....Satu untuk kak nur n satu lagi untuk kat zana....waduh terharu sungguh aku...:)

Oklah lah nielah gambar2 kain dan ole2 yg aku dpt dr pekalongan tu....:)

 Inilh ole2 dari pekalongan, Indonesia tu....cantik tak???
  Dan inilah kain yang aku order tu...2helai....nice kan...Klu saper2 nak order leh lah contct aku...tak mahal harga dia cuma RM120 untuk 2 helai....:)

Friday, August 5, 2011

Tak Mahu Menyusu

Saleem menaiki bas dan duduk di sebelah ibu muda yang cantik dan seksi. Kebetulan ibu muda itu baru mulai hendak menyusui bayinya. Tapi ketika si ibu muda hendak menyusui, si bayi menolaknya.

Si ibu muda berkata, "cepat sayang minum, nanti mama bagi dekat uncle di sebelah."

Sepuluh minit kemudian si bayi masih saja tidak mahu menyusu.

Si ibu muda memujuk lagi, "cepat sayang minum susu mama. Nanti mama bagi dekatuncle di sebelah. Mama bagi betul-betul ni."

Tiba-tiba Saleem berkata kepada si ibu muda, "saya nak bagitahu dekat puan, cepat sikit buat keputusan. Saya sepatutnya sudah turun di 4 perhentian sebelumnya."



*moral of the story.....lu pikir lah sendiri....(kata Nabil Raja Lawak)*
 

Lelaki Kacak.....

JANGAN DELETE HADIS DARI NABI MUHAMMAD (S.A.W) tanpa membacanya terlebih dahulu

 Hadis yang Menarik

 Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda : 'Bila seseorang lelaki itu mati dan saudaranya sibuk dengan pengebumiannya, berdiri lelaki yang betul-betul kacak di bahagian kepalanya. Bila mayatnya dikapan, lelaki itu berada di antara kain kapan dan si mati.

 Selepas pengebumian, semua orang pulang ke rumah, 2 malaikat Mungkar dan Nakir, datang dalam kubur dan cuba memisahkan lelaki kacak ini supaya mereka boleh menyoal lelaki yang telah meninggal itu seorang diri mengenai ketaatannya kepada Allah. Tapi lelaki kacak itu berkata, Dia adalah temanku, dia adalah kawanku. Aku takkan meninggalkannya seorang diri walau apa pun. Jika kamu ditetapkan untuk menyoal, lakukanlah tugasmu. Aku tidak boleh meninggalkannya sehingga aku dapati dia dimasukkan ke dalam Syurga.'

 Selepas itu dia berpaling pada temannya yang meninggal dan berkata,'Aku adalah Al-Quran, yang mana kamu membacanya, kadang-kadang dengan suara yang nyaring dan kadang-kadang dengan suara yang perlahan. Jangan bimbang. Selepas soal siasat dari Mungkar dan Nakir, kamu tidak akan bersedih.'

Selepas soal siasat selesai, lelaki kacak mengatur untuknya daripada Al-Mala'ul A'laa (malaikat dalam Syurga) tempat tidur dari sutera yang dipenuhi bauan kesturi

 

Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda :'Di hari pengadilan, di hadapan Allah, tiada syafaat yang lebih baik darjatnya daripada Quran, mahupun dari nabi atau malaikat.'

 

Sila sebarkan Hadis ini kepada semua .......kerana

 

'Sampaikan pengetahuan dari ku walaupun hanya satu ayat.'

 

 


Saat Anda membwa Al-Quran, syaitan biasabiasa saja...tengok je..
Saat Anda membukanya, syaitan mulai curiga.
Saat Anda membacanya, ia resah dan gelisah.
Saat Anda memahaminya, ia kejang kejangan.
Saat Anda mengamalkan Al-Qur'an dlm kehidupan sehari-hari.ia stroke...Teruskn membaca & mengamalknnya agar syaitan terus stroke .
Saat Anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya. Syaitan kata "jgn SEBARKAN, kerana ia tidak penting langsung

Thursday, August 4, 2011

Pilih Yang Mana Satu....:)

Alkisah ada Seorang ibu dengan 3 menantu dari ketiga-tiga puterinya yang cantik-cantik, sang ibu mertua ingin tahu apakah ketiga menantunya itu sayang kepada mertuanya atau cuma putrinya saja.


Dia lalu memutuskan menguji mereka secara bergantian. Suatu hari dia mengajak menantu pertama naik perahu motor ke tengah laut. Di sana dia sengaja menjatuhkan dirinya dari perahu & terlempar ke dalam air laut. Sang menantu tanpa pikir panjang langsung terjun menyelamatkan ibu mertuanya.
Besoknya ketika keluar rumah, sang menantu pertama melihat mobil Nissan Livina terparkir di depan rumah, & secarik kertas bertulisan “Dari
ibu mertuamu”.

Giliran menantu ke-2 yang diajak ke tengah laut. Sekali lagi sang mertua pura-pura terjatuh & terlempar keluar perahu. Menantu kedua ini melupakan pakaian & dompetnya, langsung terjun demi menyelamatkan mertua tercinta.Besoknya di depan rumah menantu ke-2 terparkir Toyota Alphard, disertai kertas bertuliskan “Dari ibu mertuamu”
Ketika giliran menantu ke-3 diajak ke tengah laut, sang mertua kembali
melakukan gerakan terjun bebas. Tapi, malangnya kali ini sang menantu
bercekak pinggang memandang ibu mertuanya yang tercungap-cungap di dalam air.
Sempat-sempatnya dia berkata, “Rasakan kau!”, sambil berputar membawa perahunya ke darat.

Besok harinya ketika menantu ini keluar rumah, di depan rumahnya terparkir Mercedes Benz S-Class terbaru beserta kertas bertuliskan, “Dari ayah mertuamu”

HAHA!! Bapa mertua dah lama tunggu saat itu rupanya!


Wednesday, August 3, 2011

Dugaan UntuK Ke MasJiD.....

Assalamulaikum smua.....

   Aku nak kongsi citer skitlah ngn kawan2 aku kat blogger nie pasal aku g solat terawih dari malm pertama hingga ke mlm tadi.Mlm yg mula2 g terawih tu punyalah excited coz dah lama menunggu saat yg paling indah untuk sama2 mengimarahkan masjid.Sebelum solat terawih kami solat isyak berjemaah, Entah mcm mana alpha aku lupa nak niat aku solat bejemaah....Dah org lain ikut imam aku ikut diri sendiri...Aduh...kecewa sungguh aku mlm tu.Nak berhenti n solat ikut imam balik dah tak sempat dah coz dah msuk rakaat ke-2...Aduh rugi dah kat ctu kelebihan solat berjemaah...Aku redha aku yng lalai.Dahlah masa nak g masjid tu hujan lbat beserta angin bsah jgklah telekung sembahyang aku....Mungkin itu hujan rahmat dimlam pertama solt terawih..Aamiin
     
      Malam ke dua...alhamdulillah coz tiada apa yg berlaku.semuanya berjalan lancar tanpa ader sesuatu yang tidak kna pada solat2 yg dlalukan.

   Mlam ke-3 mmg berat dugaan dia....Keluarkan motor nak g terawih tiba2 bunyi benda pelik kat blakang motor...igat rosak apa....check punya check rupanya tayar belakang motor aku pancit...aduss dugaan btllah.Nak tak g nnt org ckp apa pulak....dan dah niat xnak tinggal selagi tidak uzur.May b nawaitu tu btl akhirnya sampai jgk ke masjid walaupon berjalan kaki.Agak mengah skit lah sampai dmasjid coz kat pertengahan jalan org dah azan isyak.Apa2 pon aku bersyukur coz tiada apa2 berlaku sepanjang perjalan pergi dan balik ke masjid n ke rumah.

Itulah dugaan sepanjang 3hr aku ke masjid utuk solat terawih..harapan aku moga dimalam2 akan datang ianya berjalan dgn lancar n sempurna.Aamiin...

 

Tuesday, August 2, 2011

JADUAL WAKTU IMSAK DAN BERBUKA PUASA TAHUN 1423H/2011M BAGI NEGERI TERENGGANU

ASSALAMUALAIKUM.....

SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK BUAT SEMUA BLOGGER YANG BERAGAMA ISLAM.dAH 2 HARI RASANYA TAK UPDATES BLOG.bUKAN MLS TAPI CUTI N BALIK KG UNTUK SAMA2 MENYAMBUT 1 RAMADHAN BERSAMA KELUARGA DKAMPUNG.ALHAMDULILLAH .....INI KALI KE-3 AKU MENYAMBUT RAMADHAN DPERANTAUAN.CEH MCM JAUH PADAHAL NEGERI SEBELAH JER...HAHA....OKLAH BUAT WARGA KUALA TERENGGANU AKU SHAREKAN JADUAL BERBUKA N WAKTU IMSAK BAGI NEGERI TERENGGANU.

KLIK SINI YER JADUAL BERBUKA PUASA DAN WAKTU IMSAK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...