KELAB BLOGGER BEN ASHAARI

Followers

Saturday, July 9, 2011

HaRi Yg SuRaM...............

Assalamualaikum,........

Alhamdulillah...hri nie bru berkesempatan nak menulis balik kat blog.Semalam off satu hari coz balik kg tgk keadaan rumah yg dcerobohi pencuri.Ermm...tak bnyak kesan yg dpt dlihat cuma kesan umpilan pintu utk msuk ke dlm rumah jelas kelihatan.Cuma apa yg kami musykil bgaimana caranya dia msuk ke dalam rumah kami sedangkan semua pintu dan jendela tiada kesan umpilan.Mungkin kat dia memanjat dinding rumah melalui dapur kayu....atau dia mungkin mempunyai kuasa ghaib...Allahualam...Walau aper pon alhamdulillah coz seluruh keluarga kami selamat.Apa yg kami harapkan agar pencuri itu akan mendapat balasan segera dari Allah.Kami tidak kisah barang tu dapat kembali atau tidak...cuma kami nak siapa punya angkara....Semoga Allah tunjuk kan kepada kami....aamiin
      Kita tinggalkan seketika pasal kes kecurian itu.....Hari ini adalah hari yg suram kat malaysia.....Apa yg berlaku kat KL skarang nie semua msh tidak jelas.Apa agenda Bersih sebenarnya??Ingin kan bersih dalam pilihanraya???or sama2 ingin berkuasa menerajui negara????Hanya mereka yg menyertai perhimpunan itu sahaja yg tahu.Alhamdulillah...aku tidak bekerja di Kuala Lumpur.......Namun demikian perasaan takut still bermain d fikiran....Apa nak jadi dngn negara Malaysia....Adakah akan menjadi sperti negara Thailand atau pun indonesia...Nauzubillah...tak sanggup aku nak hidup dalam negara seperti itu.....Ya Allah selamatka negara Malaysia dari segala anasir jahat.....Kami iginkan kedamaian dan kemakmuran bukannya kekacauan atau kekecohan......Semoga Negara kita tidak di istiharkan darurat hari ni.....Aamiin

Thursday, July 7, 2011

PaGi Yg MemeRaNjAtKaN...............

Assalamualaikum.....


Pagi nie jam 4.45 pagi aku terima panggilan telefon dr aku aku kat kg.Hati aku tak sdap dah tkut ader aper2 terjadi coz mmg jarang adik aku tel dpagi hari mcm tu.Aku jwab tel dgn penuh debaran kot ader aper2 berlaku pada keluarga aku.Alhamdulillah semuanya selamat.Apa yg terjadi...rumah aku dmasuki pencuri pagi tadi.....Allahuakhbar.....mcm tak percaya rumah aku dmasuki pencuri yg hilangnya cuma laptop adik aku yg OKu tu.Heran dan pelik aku dbuatnya.Kenapa dia curi laptop jer?Macam mana dia thu adik aku ltk laptop kat mana?Siapakah pencuri itu????adakah dia dkalangan kawan2 adik aku???or org tu selalu mengitip kat umah aku seblm masuk mencuri....Allahhualam.....cuma satu jer doa ku pulang kembali ape yg dia curi or dia nak kami sekeluarga doakan dia hidup sengsara mcm adik aku yg lumpuh tu.....biasanya doa2 org yg teranaya nie dmakbulakan Allah.....Amin.....Harap dia sedarlah dia dia curi laptop orang KURANG UPAYA.......Bertaubatlah cpt wahai pencuri sblm terlambat.Bumi kita nie dah bergegar sana cni dah.......
          Oklah itu saja catatan luahan hati aku utk hari nie.lain kali aku tulis panjang2 lgi....babai


p/s:klu ader org jual laptop murah2 by hand jgn beli may b tu laptop curi....beware.....

Wednesday, July 6, 2011

AYUKAN WAJAH ANDA................

Belian 4 unit : RM 10.00
Belian 10 unit : RM 23.00
Belian lagi banyak, lagi murah
(Belian mestilah 4 unit dan ke atas)
Sabun Susu Beras ini dihasilkan 100% dari bahan-bahan semula jadi. Merupakan produk dari Thailand yang terkenal diamalkan oleh gadis-gadis tempatan di sana untuk menjaga serta mengekalkan kesihatan dan kecantikan kulit mereka.

Fungsi Sabun Susu Beras ini, antaranya:
- menggebu dan mencerahkan kulit
- menghaluskan kulit dan menaikkan seri wajah
- memudarkan dan menghilangkan parut jerawat dan jeragat 
- Khasiat susu dan beras membuatkan kulit muka anda lebih cerah, lembut dan tegang
- Menanggalkan semua kotoran, minyak, dan sel kulit mati
- Menanggalkan kesan solekan dengan efektif
Jika digunakan sebagai sabun mandi pula, ia membantu
- Menanggalkan bintik hitam atau kesan hitam di ketiak, siku dan peha anda.
- Sesuai utk semua jenis kulit termasuk kulit bermasalah
- Memberi kesan kesegaran sepanjang hari
- Badan anda tidak akan melekit walaupun ketika atau slps berpeluh
- Boleh menghilangkan bau badan

Pos Laju : RM6.00 (SEM)
RM9.00(SBH & SRWK)
normi80my@yahoo.com


 Sabun Susu Beras


Harga hanya = RM 10.00 - 4 unit= RM 23.00 - 10 unit Beli banyak lagi murahPayment via CIMB   
Delivery Method :Pos Laju : RM6.00 (SEM)RM9.00(SBH & SRWK)
normi80my@yahoo.com


Krim Susu Beras Bersama Sabun


Harga hanya = RM 10.00 sahaja                         Payment via CIMB                                               Delivery Method :Pos Laju : RM6.00 (SEM)RM9.00(SBH & SRWK)
normi80my@yahoo.com
0179252773








Satu Amalan Nilainya Syurga

Perkara-perkara yang membuat kita hilang ingatan dan tumpul minda   
Kurangkan makan bawang besar   Kurangkan makan berempah   Kurangkan makan ketumbar kering 
Kurangkan menonton hiburan   Kurangkan membaca majalah hiburan   Kurangkan ketawa yang panjang atau terbahak-bahak   Kurangkan minuman air batu,air dalam tin(100 plus dan lain2)   Kurangkan makan organ dalaman ayam terutamanya kanak2   Jangan makan kepala ikan   Jangan minum air yang ada semut   Jangan tidur selepas subuh   Jangan tidur selepas asar   Jangan tidur selepas makan   Jangan makan terlalu kenyang   Jangan makan berat selepas jam 9.00 malam   Jangan menyapu rumah pada waktu malam   Jangan makan yang masam-masam berlebihan   Jangan dicampur makan laut dan darat dalam satu hidangan   Jangan minum susu selepas memakan daging/ayam 
Perkara-perkara yang perlu diamalkan   
Selalu makan buah manisan seperti kurma dan lain2   Selalu makan makanan yang panas2   Selalu memakan kekacang seperti kacang soya @ badam dan lain2   Selalu minum air masak   Selalu makan ulam2   Selalu mengamalkan pandangan hijau   Selalu bersenam   Selau menggunakan imajenasi otak 
Banyakkan memakan makanan berasaskan gandum/soya   Banyakkan aktiviti berkhemah di hutan/pantai(yang mempunyai pokok) kerana disitulah terdapat banyak ion2 negetif dan cahaya matahari infra merah (terutama pada waktu pagi) yang amat diperlukan oleh tubuh badan,kerana hanya kawasan seperti ini sahaja yang mempunyai % yang cukup untuk kegunaan kita seharian berbanding dalam bangunan batu ianya terlalu sedikit   Jangan ego   Jangan dengki pada orang lain 
Jangan makan dari sumber yang tidak halal   Jangan memberi anak makan makanan dari sumber yang tidak halal   Jangan makan makanan yang ada pewarna   Jangan makan makanan yang ada pengawet   Jangan mengunakan minyak masak lebih dari 2 kali 
Jangan mandi selepas 9.00malam   ......dan yang paling penting dibawah ini........   selamat beramal.....  

Jangan sengaja lewatkan solat. 
Perbuatan ini Allah tidak suka. 
Kalau tertidur lain cerita.

Jangan masuk ke bilik air tanpa memakai alas 
kaki (selipar). 
Takut kalau-kalau terbawa keluar najis, 
mengotori seluruh rumah kita.

    
Jangan makan dan minum dalam 
bekas yang pecah atau sumbing. 
Makruh kerana ia membahayakan.

    
Jangan biarkan pinggan mangkuk yang telah 
digunakan tidak berbasuh. 
Makruh dan mewarisi kepapaan
.

    
Jangan tidur selepas solat Subuh, nanti 
rezeki mahal 
(kerana berpagi-pagi itu membuka pintu 
berkat).

Jangan makan tanpa membaca BISMILLAH dan doa makan. 
Nanti rezeki kita dikongsi syaitan.


Jangan keluar rumah 
tanpa niat untuk membuat kebaikan. 
Takut-takut kita mati dalam 
perjalanan.

    
Jangan pakai sepatu atau selipar yang 
berlainan pasangan. 
Makruh dan mewarisi kepapaan.


Jangan biarkan mata liar di perjalanan. 
Nanti hati kita gelap 
diselaputi dosa.

   
Jangan menangguh taubat bila berbuat 
dosa kerana mati boleh datang 
bila-bila masa.

    Jangan ego untuk meminta maaf pada 
ibu bapa dan sesama manusia 
kalau memang kita bersalah.

    Jangan mengumpat sesama rakan 
taulan. Nanti rosak persahabatan kita 
hilang bahagia.

    
Jangan lupa bergantung kepada ALLAH 
dalam setiap kerja kita.     
  Nanti     kita sombong apabila berjaya. 
Kalau gagal kecewa pula.


Jangan bakhil untuk bersedekah. 
Sedekah itu memanjangkan umur 
dan memurahkan rezeki kita.

    
Jangan banyak ketawa. Nanti mati jiwa.


Jangan biasakan berbohong, kerana ia adalah 
ciri-ciri munafik dan 
menghilangkan kasih orang kepada kita.

    
Jangan suka menganiaya manusia atau haiwan. Doa 
makhluk yang teraniaya 
cepat dimakbulkan ALLAH.

    
Jangan terlalu susah hati dengan urusan dunia. 
Akhirat itu lebih utama 
dan hidup di sana lebih lama dan kekal selamanya.


Jangan mempertikaikan kenapa ISLAM itu berkata JANGAN. 
Sebab semuanya untuk keselamatan kita.


ALLAH lebih tahu apa yang terbaik 
untuk hamba ciptaanNya.

    

    "Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun" 
(Sabda Rasulullah SAW)

 

"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."   

  
(Surah Al-Ahzab:71)

Sunday, July 3, 2011

Seisi Menternak Lemak di A&W



aku dah tak thu aper nak updates kat blog nie.So,aku teringalah yang aku pernah g menambah lemak aku kat A&W..hehe...sebenarnya dah lama aku g makn kat sana tp aku lupa nak upload kat blog.Al-maklumlah bnyak kerja.Nie pon nasib bos aku dah kuar klu ader ada lagi tak dapatlah nak updates blog lagi hari nie...huhu.Sori banyak2 coz gambar dia tak berapa terang sangat.Nak wat macm mana guna camera phone.Past tu phone tu plk dah lama mkn kaburlah gambarnya.Harap2  rakan-rakan blogger sudi lah utk singgah kat blog saya nie...hehe...oklah dah hampi waktu rehat nie.Saya stop cni dulu.Ader masa aku updates plk blog aku nie....babai.....assalamualaikum....:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...