KELAB BLOGGER BEN ASHAARI

Followers

Thursday, August 18, 2011

Coretan Sebelum Bercuti....weeeee...:)

Assalamualaikum dan selamat pagi semua....

Ini adalah coretan aku yg entah ke brapa daa...aku dah lupa la.Ermm....hepi sgt hari nie ko jap alagi nak balik kg.Hti girang tak terkata dah balik kg.hehe.Dah lama tunggu saat mcm nie.Hope smuanya berjalan lancar.Aamiin.

Aku tak thu nak tulis apa dah ari nie coz badn aje ada kat cni hati sdah ada kat kg halaman.Coretan nie saja2 nak menambahkan coretan baru kat blog aku nie jer.Cuma ada satu perasaan yg tak puas hati nak aku kongsikan bersama dalm coretan aku kali nie.

Begini citernya, sebelum nie aku dok sorg jer kat umah sewa aku.Aku tak kisah pon dok sorg coz setakat nie tak der apa bnda2 tak elok terjadi ke atas ku..Alhamdulillah....Oleh kerana kerja yg bertimbun2 kat ofis aku srh bos aku ambik kerani sorang lagi.So, bos aku setuju n kerani tu dok jauh dari tempat kerja so nak datang kerja mengambil masa lbh kurang 1/2jam.Oleh kerna dia slalu dtg lambt n takut bos aku ambil tindakan disiplin aku ajak dok ngn aku.Senang nak dtg kerja.Tak payah ssh nak bgn awal pagi.Mula mak n ayah dia tak bagi kebenaran.Ok...jer nak duduk tak nak duduk umah sewa aku tak kisah coz yg kna tindakan disiplin bukan aku anak dia.huhu..Entah mcm mna lama kelamaan org tua dia lembut hati bagi anak dia dok ngn aku.Aku apa lagi...alhamdulillah coz dah ader teman berbicara waktu mlm.hehe....Dah sebulan gamaknya dok ngn aku.....alih2 mlm td buat perangailah plk.nie yg aku tak berapa berkenan nie.

Nak aper perangai dia buat.Begini citernya.....semlam dia mtk kbnaran ngn aku kata nak kuar awal nak g buka puasa kat umah tunang dia kat kuala besut.Aku ok jer lah coz smlam bukan kerja pon just datang wat ot jer.Klu ko kerja ko dapat banyak duit.Klu tak datag skitlah gaji ko bln ni.huhu.Sblm g solat terawih malam td aku msg dia tanya nak balik kol brapa mlm nie coz aku nak g terawih...manalah thu kot aku balik lwt.Tunggu punya tunggu msg aku tak dbalasnya.Aku mls nak tggu coz dah lewat nak masjid.Balik dr masjid aku buka msg skali dia inform kat aku dia tk balik mlm


Aduh....hangin satu badan dbuatnya....dahla aku beli lauk lbh utk dia skali past tu masak nasi pon lbh igt dia nak balik.Tak ker membazir....alih2 pagi td aku buang smua nasi dalam tong sampah coz aku balik dah ptg nie.Yang aku simpan cuma ikan jer coz sayang ikan tu besar sgt...mahal ooo aku beli tu...hehe.Yang paling aku takut, takut mak ayah dia thu jer.Tak pasal ngn aku skali yg kna...Pttlah mak ayah dia tak bagi kebebasan ruapa dia suka menyalahgunakan kebebasan yag dberikan.huhuk.Aku tak kisah nak g mana pon yg penting jaga diri n jaga maruah.


Apa yg terbaik pandai2lah korang fikir kan coz Allah dah bagi akal utk kita berfikir.So, fikirkan yg terbaik untuk masa dpan anda.Jgn ikutkan nafsu muda kelak merana jiwa.Wah panjang giler aku menulis pagi nie.Oklah aku stop cni dulu...sekembalinya dari cuti aku tulis panjang2 n merapu lagi...haha

babai....sayang smua...muahhhhh...:)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...