Breaking News

Xtvt bila balik kg...........

 Mangga aper ntah nie aku beli kat kdai sayur.Klu mkn mcm tu tu jer tak best kna ader pencecah macm kuah rojak tu bru best...:)
 Nie petola yang mak aku tanam kat kampung.Seblm mak aku petik ku ambik gambar dulu...Blah gak aku bawak 2,3 biji ke kuala terengganu nie...hehe
 Serai yg bapak aku tanam....bnyak sangat sampai kurus dah jadinyer.Suruh jual tak mahu dia ckp tak der harga kat kg nie.huhu...Tanam baru yer ayah...baru subur mewangi...hehe
 Ini lembu peliharaan bapak aku...Muka tgh bengan tu....sbb bapak aku marah dia...dia nak g jln2 lagi tapi ayah aku dah ikat dia dulu...hehe
 Kambing2 my father before masuk kandang...Say cheese my goat...kita possing dulu...hihik
 Inilah model yng tak berbayar.Seorang kakak n seorang adik.Dua pakai baju colour pink.Janji ker apa bdak 2 org nie....huhuhu
 Tadi kakak jer yg posing....nie adik pon dah posing sama dah....ermm...nasib dua2 comel....=)
 Si adik bersama kambing dia...nilah xtvt diorang sblm masuk waktu magrib...hehe
 Tadaa...inilah hasilnyer...petola yang dpungut dari kebun mak saya...Fresh dari ladang....besttt.
 Ini lak mangga siam yng dbeli d Pasar Tani Tanah Merah....8kg rasenyer beli hari 2....ini ajer yng tinggal...hehe
 Durian siam gak aku rasa klu tak silap aku....Not badlah isi dia....tp rasa dia tawar skit tp lemak tu aderlaha....Mahal oo....RM5.00/kg....aku beli 3 bji RM28.00
 Ini plk bekal yang aku bawak dari rumah sbb aku trn awal...Kuih karipap n kuih tepung bungkus yang famouslaha kat kg aku.Klu ader majlis bacaan yassin or tahlil sure kuih nielah yg org tempah.Klu ader sesiapa yang berminat nak tempah(Area Machang,Kelantan shj)lehlah koen kat blog aku nie...hehe
 Ini lah rupa tapai yanga adik buat sehari sblm aku balik...Dia buat dalm 2 jenis daun iaitu daun pisang and daun getah...Ermm...rasa dia best sagt....manis...kna plk ngncuaca panas skarang nie ada plk ais...lagilah terangangkat...hehe
 Inilah sayur yang aku pau dari kebun mak aku.and separuh lagi tu kakak aku beli dari cameron highlans.Dia singgah sewaktu balik dari ambik adik aku dperak....
Ermm...ini lak jagung manis dari cameron higlands.Oleh krana aku tak sempat nak mkn kat umah so aku bawaklah yang blm masak ke kuala terengganu.Best jagung nie...rebus kejap jer tak payah rebus lama2 nnt hilang manis dia....hehe
      Itulah kerja aku bila balik kg...tak terasa meriah klu tak der xtvt yg dbuat....tak blh dok diaam..Ader jer bnda yang nak dbuat.Tambah2 ader 2 orng anak buah aku tu...sure tak sunyilah rumah...minggu nie balik lagi...InsyaAllah...nak g pantai plk....so..tggu gambar baru dari saya yer......babai

2 comments:

  1. ni yg tak sabar nk blk kg.bila call mak asyik dok kata tunggu durian bau..

    pelam pon tengah meriah..hihi

    ReplyDelete