KELAB BLOGGER BEN ASHAARI

Followers

Thursday, April 28, 2011

Belalang oh Belalang....:)

 Inilah belalang misteri yng msuk umah aku .aku pon tak thu mcm mana dia blh masuk dlm rumah aku sebb aku jarang buka pintu or tingkap kat dapur.Tiba2 jer aku nampak dia menempel kat dinding umah aku....belalang aper pon aku tak thu.Orang tua kata klu warna hijau ader sesunggut panjang tu belalang pelesit....yg tu kna halau tak blh biar dok dlm rumah bahaya....yg nie aku rase mcm belalang yg kat hutan berbunyi kuat tu...Allah hualam.dia tak kacau aku, aku pon tak kacau dia jgk...tak penakut skit nak halau2 bnda2 mcm nie....aku biar jerlah...sampai masa dia kluar dia kluarlah sendiri....huhuk
Ini mlm td punya citer...al-kisahnyer....aku msuk dapur nak mask pas tu aku cari belalang tu kat mana...mula tgk ader kat area sinki...aku wat tak thu jerlah....aku teruskan memasak.Masa aku kluar masuk dapur tu aku tgk dia dah tak der kat sinki tu...cr punya cr aku dok menempel kat pinggan saya slalu aku guna mkn nasi.Aku....aku dah pening nie mcm mana nak halau aku nak pinggan tu nak mkn nasi....aku tunggu punya tunggu dia tak pergi2....Ermm...nasib baik lah ader pinggan kecik spare so aku lehlah makn dalam tu....huhuk....Nak halau kan tak pasal dia terbang ke arah aku lak....huhuk baik tak payah...biar jerlah....Tkut weh...kan tiba2 dia jd belallang vampire mcm mana?tak ke naya aku....hahah...ermm...klu dia bertukar jad putera belalang yg encem ok gak....leh gak jd calon aku...ahaks...Pagi td masa aku ambik air masak nak bawak datang kerja dia ader kat tingkap dapur...mintak2lah dia dah jumpa jalan kuar...Amin .Oklah seblm aku merapu ngn lbh panjang lagi  baik aku stop cni dlu....lain kali aku tulis lagi.....babai....assalamualaikum...:)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...